  • Data: 2010-11-11 14:10:48
    Temat: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Nov 2010 13:22:09 +0100, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > wg mnie mniejsza powierzchnia tarcia = szybsze zużycie

    A kto Ci powiedział, że mniejsza liczba węzłów tarcia oznacza
    mniejsze powierzchnie trące? A mniejsza pojemność mniejsze
    przekroje np. wału korbowego? Naprawdę uważasz, że przeciętny
    konstruktor jest idiotą, który z tabelki dobiera, że dla silnika
    o pojemności X przekrój korbowodu ma wynosić Y, zamiast wyliczyć
    rozkład naprężeń panujących w części i dobrać do niego
    odpowiednie przekroje?

    > Dlatego uważam, ze mniejsze silniki to czystko marketin*g początki XXIw.

    To dlatego, że masz zero pojęcia o projektowaniu jakichkolwiek,
    nawet najprostszych maszyn.

    > (*) póki naprawde procucenci nie zaczną przejmować sie trwałością i
    > używaniem innych niż "zwykle" materiałów.

    Ale po co, skoro ,,zwykłe'' zapewniają założoną konstrukcyjnie
    trwałość?

    r.