  • Data: 2012-01-08 15:00:08
    Temat: Re: Sklejanie styków przekaźnika
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.01.2012 13:54, Sylwester Łazar wrote:

    > W takim razie masz odpowiedź na to jaki on goły:-)

    Tylko jest jeden "malutki" szczegół:
    To jest schemat typowej aplikacji a nie budowy wewnętrznej.

    Nie będę kupował tego elementu żeby się nad nim pastwić. Jak będę miał
    potrzebę zastosowania _optotriaka_ to wtedy wezmę go pod uwagę.
    Ostatnio właśnie wsadziłem przekaźnik w sterowanie roletą z alarmu -
    najprościej jak się da: 12V z wyjścia sterującego centralki alarmowej na
    przekaźnik - alarm uzbrojony - przekaźnik trzyma i podaje zasilanie 230V
    na "zamknij" rolety, alarm rozbrojony - puszcza i podaje na "otwórz".
    Nawet miałem obawy że może przeciągnąć łuk i zrobić jakieś zwarcie, ale
    nic takiego się nie dzieje. Działa to już z pół roku, a nawet jeśli za
    parę lat trzeba go będzie wymienić (wątpie) to zrobi to każdy elektryk,
    bo jest na podstawce.
    W mojej pracy stosujemy przekaźniki można powiedzieć nagminnie i
    właściwie nie pamiętam żadnych awarii poza jedną partią wadliwych (takie
    łopatą ładowane na statek) i kilkoma ekstremalnymi przypadkami tyou
    zalanie wodą, rozbicie itp.

    Mirek.