  • Data: 2024-07-12 23:24:51
    Temat: Re: Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > A np do tego, zeby obejrzec obrazek na monitorze, co też ma 3*8 bit,
    > albo i gorzej :-(

    Nie, do tego nie wystarczy. Ponieważ zakresy dynamiki skanera
    i JPEGa (=> wyświetlacza) nie pokrywają się.

    Dlatego skaner musi mieć większą dynamikę (np. 16 razy, albo 256 razy,
    aczkolwiek to ostatnie to nie wiem czy nie głównie teoretycznie),
    i wtedy można wygenerować z tego sensownego JPEGa.
    Tak się to robi od wielu lat.

    Alternatywnie teoretycznie można próbować zrobić to regulacją
    oświetlenia i/lub czasów skanowania. W kamerze video to dość proste,
    w aparacie foto może być problem z flashem (preflash), a w skanerze robi
    się prescan. Tylko jak mamy białe diody (wcale nie takie złe), to to
    może działać raczej kiepsko - może właśnie tak jak na tamtym zdjęciu.

    Kwestia dokładnych przetworników, może dałoby się sprawdzić.

    > I oddfiltrować raster?

    Nie, dlaczego? Funkcją skanera jest poprawne skanowanie.
    Filtrować lepiej komputerem.

    > W popularnym sprzęcie chyba zanika. Za trudne w obsłudze, klient chce
    > wsadzic zdjęcie i mieć szybko plik na jeden klik :-)

    Prescan domyślnie nie wymaga żadnego działania od klienta.
    Aczkolwiek wydłuża czas skanowania.
    --
    Krzysztof Hałasa