  • 11. Data: 2011-12-12 16:17:31
    Temat: Re: Skaner PLUSTEK OpticFilm 7600i AI
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-12-12 12:16:01 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    > przeznaczone do dużego obciążenia, sam jednak kupując używkę dokładnie
    > sprawdziłbym najpierw poziom zakurzenia w zakamarkach oraz stopień
    > wytarcia ramek/prowadnic.
    >
    > "Gęstość" skanowania w cieniach, rozpiętość tonalna, ostrość,
    > rozdzielczość, sprzętowe usuwanie defektów, automatyzacja, tempo
    > obróbki - to wszystko skłania mnie do poczekania na jakąś okazję
    > i kupienia używki wysokiej klasy, a następnie zeskanowania z taką
    > jakością, że negatywy będzie można już oddać dzieciom do zabawy.
    > Finito - przejście do fotografii cyfrowej zakończone. ;-)

    Świetny pomysł, tylko trzeba go było zrealizować 10 lat temu.

    BTW. Ile masz tego materiału? Jeżeli poniżej 100 filmów, to nikon
    musiałby być absolutnym złomem, żeby nie dał rady i się rozpadł.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-12-12 18:55:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    [...]
    > Świetny pomysł, tylko trzeba go było zrealizować 10 lat temu.

    Możesz wyjaśnić a propos czego jest ta uwaga?

    10 lat temu...

    - skończyła mi się druga umowa na stały Internet i był tylko wdzwaniany;
    - nie miałem konta na Allegro (podobnie jak większość obecnie sprzedających);
    - nie miałem konta internetowego w banku;
    - po wrzuceniu porządnego skanera do samochodu wartość zestawu rosła kilkukrotnie;
    - nie miałem cyfrówki;
    - wciąż przybywało zdjęć robionych na materiale analogowym;
    - byłem 10 lat młodszy. :))

    [ja!]

  • 13. Data: 2011-12-12 22:08:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-12-12 18:55:03 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Możesz wyjaśnić a propos czego jest ta uwaga?
    Tego co napisałeś. O planie, który podjąłeś i ciągle czekasz na okazję.

> [...]
    > - nie miałem konta na Allegro (podobnie jak większość obecnie sprzedających);
    > - nie miałem konta internetowego w banku;
    Nie wiem czy zauważyłeś, ale "nie miałem" znaczy zupełnie co innego niż
    "nie było".
    - miałem neostradę
    - miałem konto na Allegro i nie byłem pionierem. ID ponad 75 tysięcy.
    - nie pamiętam i nie chce mi się sprawdzać, ale to jakoś bez znaczenia,
    bo co ta za różnica. Można przelew przez Pocztę Polską zrobić.
    > - po wrzuceniu porządnego skanera do samochodu wartość zestawu rosła
    > kilkukrotnie;
    Znaczy się jeździłeś czymś co kosztowało pół wypłaty.
    > - nie miałem cyfrówki;
    http://www.skanowanie-35mm.pl/Varia/21102001.jpg O ile dobrze pamiętam
    były jakieś problemy z tym aparatem.
    Luknij do EXIFA. Tu znowu wypada zwrócić uwagę na różnicę miedzy mieć, a móc.
    > - wciąż przybywało zdjęć robionych na materiale analogowym;
    U mnie do tej pory przybywa.
    > - byłem 10 lat młodszy. :))
    Jak każdy, co ma więcej niż 10 lat.

    Wracając do meritum. Na dzień dzisiejszy należy, albo pogodzić się z
    taką, a nie inną ceną sprzętu, albo zlecić i mieć to w końcu zrobione.

  • 14. Data: 2011-12-12 23:11:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Tego co napisałeś. O planie, który podjąłeś i ciągle czekasz na
    > okazję.

    Po prostu do tej pory jeszcze nigdy mnie nie "naszło", tak na
    poważnie; więc póki co, okazja musi się trochę postarać i sama przyjść
    do mnie. :))

    Mam ucyfrowione odbitki (o czym niedawno tu pisałem), które dość
    znacząco wykraczają poza posiadany materiał na filmie + większość
    slajdów, które istniały tylko w jednym egzemplarzu. Reszta musi sobie
    dać radę beze mnie, życie ma swoje prawa.

    Ciacham, bo to tylko dykteryjka, ale z niektórymi rzeczami mógłbym
    się troszkę posprzeczać.

    > Wracając do meritum. Na dzień dzisiejszy należy, albo pogodzić się z
    > taką, a nie inną ceną sprzętu, albo zlecić i mieć to w końcu zrobione.

    Mam chyba za duże wymagania indywidualne (zaczynałem w czasach
    naświetlania na tabelkę), np. dość mocno nie satysfakcjonowało mnie
    skanowanie, które kiedyś się pojawiło jako standard przy wołaniu filmu
    (ok. 2005 r.). Zapłacić można za robotę, ale niestety już nie za
    myślenie - świadomość niedostatków otrzymanych efektów to najczęstszy
    koniec moich zleceń na usługi. Nawet fotografia analogowa pożegnała się
    ze mną na tyle "godnie", by więcej za nią nie tęsknić: oddając ostatni
    negatyw do zrobienia dostałem rysę przez 2/3 długości i odbite palce
    oraz serdeczną poradę do dziś działającej dużej sieci foto, że "musiało
    to być już na kliszy". Wciąż jeszcze pamiętam spadający kamień ulgi:
    wreszcie koniec bawienia się w cudze usługi... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 15. Data: 2011-12-12 23:25:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Mam chyba za duże wymagania indywidualne (zaczynałem w czasach
    > naświetlania na tabelkę), np. dość mocno nie satysfakcjonowało mnie
    > skanowanie, które kiedyś się pojawiło jako standard przy wołaniu filmu

    Przypomniała mi się jeszcze jedna sytuacja wymagająca indywidualnego
    podejścia: w tamtych czasach z konieczności waliło się fleszem po oczach
    (automat) - mam trochę klatek, które w związku z tym chciałbym mieć
    w trzech wersjach: naświetlane na światła, na cienie i uśredniony mix
    pseudoHDR.

    I już mam następny przykład - dość ważne zdjęcia na taśmie 6cm
    zrobiłem kiedyś (z wrażenia) ze złym ustawieniem klatki, w efekcie
    klatki 6x9 były przesuwane po 6 cm i mam podwójne naświetlanie. Tego
    też nie da się włożyć do automatu.

    O skanowaniu slajdów do samej krawędzi nie ma się nawet co
    rozpisywać. Jest też trochę zniszczonego materiału z lat 50.-60.

    A przecież jeszcze nie zacząłem tego robić - takich indywidualnych
    spraw byłoby więcej.

    [mr.]