  • 1. Data: 2011-12-06 17:37:09
    Temat: Grupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksje
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Nie pamiętam aby tak mało wiadomości się ukazało w ciągu dnia.
    Wyłączenie usług Onet usenet na pewno nie było przypadkowe.
    Usenet to taka ostatnia furtka niby wolnego internetu. Tu ieszcze się nie
    moderuje toteż wszyscy krajowi dostawcy usenetu niedługo wyłączą tę usługę.
    Z zagranicznych furtek na polskie grupy nie będzie można wysyłać i zostaną
    fora administrowane. Ostatni czytałem, że koncern Agora SA wykupił około 600
    najaktywniejszych forów internetowych. Wolność w necie będzie niedługo
    wspomnieniem. A "złe" forum nie będzie się wyświetlało w google jak już teraz
    jest.
    I nie wiem czy zachęcać was aby pisać czy nie.

  • 2. Data: 2011-12-06 18:37:59
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > jest.
    > I nie wiem czy zachęcać was aby pisać czy nie.

    Nic się nie martw. Ludzie prędzej się pozabijają niż dadzą sobie
    zamknąć usta. Usenet wymiera, bo w ogóle wymierają rozmowy na ściśle
    określone tematy. Teraz się gada o wszystkim i o niczym. Specjalizacja
    jest hermetyczna i nudna w gruncie rzeczy.

    marek

  • 3. Data: 2011-12-06 19:20:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > Ostatni czytałem, że koncern Agora SA wykupił około 600
    > najaktywniejszych forów internetowych.

    SPISEG

  • 4. Data: 2011-12-06 19:40:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    " Gil" <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Nie pamiętam aby tak mało wiadomości się ukazało w ciągu dnia.

    Nie da się ukryć... ;) Też już o tym pisałem. Ale teraz
    przekroczyliśmy już chyba punkt zwrotny, dokładniej sprzężenie zwrotne
    zmieniło kierunek: kiedyś burzliwe dyskusje wciągały kolejnych, nawet
    obojętnych dyskutantów - po prostu trudno było nadążyć na kolejnymi
    wypowiedziami; dziś brak czytelników oraz odchodzenie kolejnych
    aktywnych dyskutantów może wręcz zniechęcać do zakładania nowych
    wątków. I koło się zamyka, tylko teraz w drugą stronę...

    > Wyłączenie usług Onet usenet na pewno nie było przypadkowe.

    Ano kończy się pewien pionierski etap Internetu. Dzięki jego
    specyfice nie zniknie jednak do końca, co najwyżej zajmie jakąś
    swoją niszę.

    > Usenet to taka ostatnia furtka niby wolnego internetu. Tu ieszcze się
    > nie moderuje toteż wszyscy krajowi dostawcy usenetu niedługo wyłączą
    > tę usługę.

    No bo jak można dłużej pozwalać na NIEKONTROLOWANE szerzenie "mowy
    nienawiści" na jakiejkolwiek grupie? "To my decydujemy o tym, co jest
    mową nienawiści, a co nią nie jest!" ;-)

    > Z zagranicznych furtek na polskie grupy nie będzie można wysyłać i
    > zostaną fora administrowane.

    Niedawno Janko zachwalał FB. Ale wiadomo jak długo to pociągnie? Mi
    te "społecznościówki" śmigają przed oczami, że już nie nadążam.
    Postanowiłem wreszcie założyć sobie konto na jednej, jedynej - nazywała
    się "Nasza Klasa", czy jakoś tak - no i okazało się, że zrobiłem to
    dokładnie w momencie jej upadku. A w międzyczasie były jeszcze jakieś
    MySpejsy, AOL-e, Polboksy, Polandy.com, Joja, uuch, długo by wymieniać!
    Wiadomo to, kiedy tego FB jakiś Google utopi?

    > Wolność w necie będzie niedługo wspomnieniem. A "złe" forum nie będzie
    > się wyświetlało w google jak już teraz jest.

    Wszystkie "grubasy" już z zazdrością patrzą na Chiny - tam ci
    dopiero jest porządek na forach!

    > I nie wiem czy zachęcać was aby pisać czy nie.

    Samym zachęcaniem niewiele się osiągnie, tu trzeba pokazać prywatny
    interes... ;-)

    Mnie "stawiane" grupy dyskusyjne zniechęciły już w pierwszych latach
    swego istnienia. Teraz, po okrzepnięciu, sytuacja pewnie wygląda
    inaczej, ale uraz pozostał do dzisiaj: człowiek nigdy nie wiedział,
    jakie będą jej dalsze losy. Można się było wkręcić w wielkie, poważne i
    twórcze dyskusje, a po miesiącu, dwóch projekt upadał/przestawał być już
    potrzebny i nie tylko kończyła się aktywna obsługa witryny, ale również
    znikał serwer ze wszystkim - jakby go nigdy wcześniej nie było. Kto nie
    zarchiwizował sobie wcześniej wypowiedzi - ten trąba.

    Z kolei moderacja, to już samo pisanie podszyte świadomością,
    że tekst może w ogóle się nigdy nie ukazać, i to z dowolnych, nigdy
    niewiadomych przyczyn, zależnie od widzimisię moderatora. Dla
    wolnościowca takiego jak ja, w dodatku przykładającego się cokolwiek
    do pisanych tekstów - bardzo frustrująca sytuacja.

    Nb. Teraz wprawdzie pouciekały mi już szczegóły, ale kiedyś miałem
    wizję samomoderującego się forum (dziś chyba na nieco podobnych zasadach
    działa Wikipedia): wszyscy przyznawaliby sobie plusy i minusy, oceny
    byłyby stosowne do zdobytego na grupie "autorytetu", a wypowiedzi i
    użytkownicy poniżej poziomu byliby wymoderowywani/ukrywani/banowani.

    No i tyle na początek na temat samego "grupowania". Co do ostatniego
    spadku aktywności konkretnie na naszej grupie, wymieniłbym:

    - spadek sezonowy - dla wielu fotografia istnieje tylko latem, mimo
    że sam utwierdzam się w przekonaniu, że to najgorsza pora roku. :))
    Jesienią robią się samograje, chyba wręcz aż za łatwo; wiosna też ma
    swoje uroki; zima chyba najbardziej twórcza, trzeba się tylko przyłożyć
    i troszkę poświęcić. Tylko latem jakoś nie wychodzi mi nic ciekawego... ;-)

    - wiele z dawnych dyskusji, to były sprawy techniczne, które dziś
    już łatwiej sobie wyguglać ładnie dopracowane, niż liczyć na trudne w
    interpretacji odpowiedzi;

    - kryzys, i to na każdym poziomie:

    - osobisty: brak perspektyw na nowe, szalone zakupy, a więc i ochoty
    do rajcowania się nowym sprzętem. Z kredytem u szyi brak nastroju do
    radosnego udzielania się na grupie;
    - krajowy: deprecjacja złotego podnosi ceny, a postępujący kryzys
    państwa podnosi podatki i wszelkiego rodzaju koszty sprzedaży - kiedyś
    sprzęt taniał z miesiąca na miesiąc i to rozpalało wizję zakupu, którą
    trzeba dokładnie wypytać; ostatnio w podobnym tempie drożeje, więc czym
    tu się podniecać?
    - stagflacja w Europie na najbliższą dekadę: cięcie kosztów przez
    producentów i spowolnienie tempa wypuszczania nowych modeli.

    - do tego do dochodzi wyraźna dojrzałość sektora - koniec burzliwego
    rozwoju i eksplorowania nowych pomysłów: bodajże 2008 był ostatnim
    rokiem, kiedy jeszcze sporo się działo na rynku FF, a dość powszechna
    była wizja APS jako formatu tymczasowego.

    - długi i mało frapujący okres przejścia w środku którego właśnie
    się znajdujemy: z lustrzanek powoli już wyszliśmy (Panasonic, Olympus,
    Samsung, Sony), a do EVIL-ów jeszcze nie dotarliśmy (brak porządnego
    oszklenia [ekwiwalentnego do dSLR, nie wspominając już o postępie]
    + zabawkowe korpusy).

    - do tego kompletu nieszczęść trzeba dodać jeszcze fatalną powódź
    w Tajlandii (wedle jednej z wypowiedzi na dpreview wedle Sony wraz
    z błotem tylko im spłynęła więcej niż równowartość trzech Pentaksów
    [to taki prztyczek w stronę dominika przytaczającego nam
    PR-owo-koropracyjne wypowiedzi a propos BIEŻĄCYCH zysków, które
    "nie ucierpiały zanadto" :)) ] - kolejny powód opóźnień w nowościach,
    nudy na rynku i podwyżek cen w sklepach).

    I jeszcze powtórzę z innego posta na koniec:

    ========
    No cóż, cieszyć się, czy płakać, ale fakt jest faktem - mocno
    wystygły już te emocje związane z fotografią cyfrową, która skutecznie
    zawitała pod strzechy (ach, te telefony!). Niedostępny, dopiero
    planowany do zakupu sprzęt, pełen zupełnie nowych fotograficznych
    tajemnic i możliwości rozpalał takie emocje, że po każdym pacnięciu
    w F5 wypadało kilka nowych postów... :)
    ========

    Mając wszystko powyższe naraz w komplecie trudno wręcz
    oczekiwać czegoś innego. No ale żeby tylko któryś producent
    wypuścił wreszcie jakiś gorący model w sam raz "dla ludu
    fotograficznego", taki z perspektywą systemu na lata... :))

    No bo ilu grupowiczów może rozpalić wiadomość o nowym firmware
    do Leiki M9? A teraz takie rzeczy się dzieją na rynku! ;-)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 5. Data: 2011-12-06 19:42:47
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):
    > SPISEG

    A odezwał się jeden tzw. młody, głupi.
    Widzisz głupku, nas jeszcze stać było aby sobie po Europie pojeździć własnym
    autem i pozwiedzać. Teraz takim młodym głupkom co wierzyli w Europę przytną
    ceny paliwa aby mieli wirtualne zwiedzanie i fora internetowe i się tam
    wyżywali. I pracowali do 70 roku życia i potem szybko umierali.
    Nic mi was nie żal. Jesteście nawozem i gównem pod przyszłe mądrzejsze pokolenia.

  • 6. Data: 2011-12-06 20:00:46
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl> napisał(a):

    Dzięki za wszystko co napisałeś i co chciało ci się napisać.
    Poczekajmy aż inni przeczytają - bo to było świetne podsumowanie tego co
    napisałem we wątku. Dzięki, że zechciało ci się tyle pisać.

  • 7. Data: 2011-12-06 20:23:40
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > A odezwa si jeden tzw. m ody, g upi.
    > Widzisz g upku, nas jeszcze sta by o aby sobie po Europie poje dzi w asnym
    > autem i pozwiedza . Teraz takim m odym g upkom co wierzyli w Europ przytn
    > ceny paliwa aby mieli wirtualne zwiedzanie i fora internetowe i si tam
    > wy ywali. I pracowali do 70 roku ycia i potem szybko umierali.
    > Nic mi was nie al. Jeste cie nawozem i g wnem pod przysz e m drzejsze pokolenia.

    A odezwał się jeden tzw. stary, głupi.
    Widzisz głupku, nas stać aby sobie po Europie pojeździć własnym autem
    i pozwiedzać. Teraz takim starym głupkom, co wierzyli, że do usranej
    śmierci będą żyć za nie swoje, wali się świat gdy znika głupie forum.
    Pracowaliście do 60 roku życia, a co drugi z was miał rentę i teraz
    my na was musimy do 70. Żebyście mogli ślęczeć w szpitalnych
    poczekalniach o byle gówno. Żal mi was, bo jestem wrażliwy na krzywdę
    ludzką, lecz jak i my jesteście nawozem i gównem pod przyszłe
    pokolenia.

    marek

  • 8. Data: 2011-12-06 20:54:52
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    marek augustynski <m...@g...com> napisał(a):

    > A odezwa=B3 si=EA jeden tzw. stary, g=B3upi.

    No i widzisz kolego z grupy usenet. Chciałeś mi dowalić ale minąleś się z
    celem. W pewnych krajach wystarczy przepracować 20 lat i zgromadzić kapitał
    aby mieć emeryturę. Można mieć np. 2 emerytury i jeszcze swoją kapitałową i
    jeszcze swój majątek.
    Dalej ogłupiaj młodych ludzi jeśli to jest twoim celem.

  • 9. Data: 2011-12-06 21:07:46
    Od: "Zygmunt Dariusz" <a...@v...net>

    " Gil" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > wyżywali. I pracowali do 70 roku życia i potem szybko umierali.
    > Nic mi was nie żal. Jesteście nawozem i gównem pod przyszłe mądrzejsze

    Za pisanie prawdy o glupkach na tej grupie, bedziesz jebany przez tych glupkow.
    Glupki nie lubia jak sie im prawde pisze.
    Wiem cos na ten temat, z autopsji.

    ZD

  • 10. Data: 2011-12-06 21:11:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > A odezwał się jeden tzw. młody, głupi.
    > Widzisz głupku, nas jeszcze stać było aby sobie po Europie pojeździć własnym
    > autem i pozwiedzać.

    Po co mi samochód? Chodzę do pracy na nogach, tak jest zdrowiej.

    > I pracowali do 70 roku życia i potem szybko umierali.

    Ja będę pracować do 40 roku życia.

    > Nic mi was nie żal. Jesteście nawozem i gównem pod przyszłe mądrzejsze pokolenia.

    Ale kiedy ty umrzesz, ja będę miał jeszcze kilkadziesiąt lat życia przed
    sobą :)