  • 1. Data: 2011-12-08 17:40:25
    Temat: Lightroom i problem z RAWami
    Od: olo <k...@w...pl>

    Witam
    Otóż problem jest następujący. RAWy importowane do Lightrooma
    wyświetlają się jakby jpgiem były.
    W przeglądarce FastStone Image, RAW wygląda poprawnie (kolorystyka
    "wyprana", bez ostrości itp),
    natomiast w LR, przez moment RAW jest rawem, by po chwili przeskoczył
    w jpga (nasycone kolory, wypalone światła itp). Na starym komuterze
    takiego zjawiska nie było. Aparat Canon 40d i 350d, zapisują tylko w
    rawach.
    LR to 2.2. Być może to kwestia ustawień, lecz nie mogę sie dokopać do
    źródła problemu.
    Byłbym wdzięczny, gdyby któryś z grupowiczów podzielił się wiedzą, jak
    rozwiązać tę zagadkę.

  • 2. Data: 2011-12-08 20:42:55
    Temat: Re: Lightroom i problem z RAWami
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-12-08 17:40:25 +0000, olo <k...@w...pl> said:

    > Aparat Canon 40d i 350d, zapisują tylko w
    > rawach.
    Znaczy masz wyłączone RAW+JPG?
    Pytam dla pewności.
    > LR to 2.2. Być może to kwestia ustawień, lecz nie mogę sie dokopa
    > ć do
    > źródła problemu.
    Jeżeli to co wyżej, to faktycznie pomoże ktoś obeznany z LR.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-12-08 21:20:52
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    > natomiast w LR, przez moment RAW jest rawem, by po chwili przeskoczył w
    > jpga (nasycone kolory, wypalone światła itp).

    Mam podobnie. Już przestałem z tym "walczyć".
    I nie dotyczy to tylko LR. W ACDSee jest podobnie.
    Tak, jakby program najpierw ładował jakąś wersję "tymczasową", a potem
    zadawał coś w stylu lekkiej "autokorekty".

  • 4. Data: 2011-12-08 21:30:26
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Może Diet->preferences->presets i wyczyścić "apply auto tonę adjustment ???
    (Spisywane z LR3).

  • 5. Data: 2011-12-08 21:37:41
    Od: "Pikus'" <k...@o...pl>

    a może to jest celowa przypadłość triala :)

  • 6. Data: 2011-12-08 22:58:34
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    W Lr 2.xx sprawdź następujące ustawienia:

    Edit -> Preferences -> Presets

    Odznacz (wyczyść zaznaczenia) następujących opcji:

    - Apply auto tone adjustments
    - Make defaults specific to camera serial number
    - Make defaults specific to camera ISO setting

    Powinno pomóc. Daj znać jak Ci poszło :)

  • 7. Data: 2011-12-08 23:12:12
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    I jeszcze w module Develop w panelu Camera Calibration , ustaw profil na
    Adobe Standard lub dla Canona Neutralny

  • 8. Data: 2011-12-09 18:48:19
    Od: olo <k...@w...pl>

    Niestety kuba_.
    Dzięki za rady, lecz nadal nie jest tak jak być powinno. Co zaleciłeś
    zostało "odptaszkowane".
    Przy kalibracji kamery na Neutral, pewne kolory i owszem, zmieniają
    się. Ale to nadal nie jest ten RAW.
    I aby było zabawniej, ten sam problem występuje w Adobe Camera Raw.
    I tylko FastStone Image (przeglądarka) wyświetla jak należy.
    Pogooglowałem tu i tam i okazuje sie, że nie jestem odosobniony w tym
    temacie.

    Na chwilę obecną, rączki do góry, poddaję się.

  • 9. Data: 2011-12-09 19:30:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-12-09 18:48:19 +0000, olo <k...@w...pl> said:

    > Pogooglowałem tu i tam i okazuje sie, że nie jestem odosobniony w tym
    > temacie.
    >
    > Na chwilę obecną, rączki do góry, poddaję się.

    IMHO pisać, pisać i jeszcze raz do znudzenia pisać na suport Adobe.
    Niech zapracują na tę kasę, co biorą za programy.

  • 10. Data: 2011-12-09 20:31:59
    Od: marcin podwojski <m...@g...com>

    On Dec 9, 7:48 pm, olo <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > temacie.
    >
    > Na chwilę obecną, rączki do góry, poddaję się.

    Wejdź do modułu Develop i spróbuj presetu 'Lightroom Zeroed' (tak to
    się chyba nazywa - piszę z pamięci bo nie mam teraz jak sprawdzić).
    Daj znać czy o taki RAW Ci chodziło.

    Pozdrawiam
    Marcin