  • 1. Data: 2011-12-05 17:16:39
    Temat: canon 16-35mm 2.8 II mydlo czy nie?
    Od: " Sebastian Z." <s...@W...gazeta.pl>

    Czy moze ktos fachowym okiem rzucic I powiedziec czy rogi nie sa za bardzo
    mydlane, czy to normalka na canon 16-35mm 2.8 II.

    Zdjecie bylo zrobione 5dMKII F/8.0 ISO 100 jakies 2m od sciany. Nie mialem
    statywu wiec na tyle ile moglem przylozylem sie &#8220;recznie&#8221;
    Dalej mysle ze troche mydlo, kiedys mialem tokine 12-24mm na Nikon D200 I
    wydawala mi sie w rogac lepsza, srodek canona jest super.

    Ma ktos podobne zdjecia robione tym obiektywem?

    pomniejszenie do 1024px
    farm8.staticflickr.com/7024/6450344377_6e5bcaa94b_b_
    d.jpg

    Gorny lewy crop 100%
    farm8.staticflickr.com/7171/6450625227_d5b2e1edf2_o_
    d.jpg

    Srodek Crop 100%
    farm8.staticflickr.com/7154/6450624385_d0aab237d9_o_
    d.jpg

    Orginalne zdjecie 9.5MB
    farm8.staticflickr.com/7024/6450344377_edfd19dfd3_o_
    d.jpg

  • 2. Data: 2011-12-05 20:43:27
    Temat: Re: canon 16-35mm 2.8 II mydlo czy nie?
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Sebastian Z. pisze:
> [...]
    d.jpg

    > Orginalne zdjecie 9.5MB
    > farm8.staticflickr.com/7024/6450344377_edfd19dfd3_o_

    Oglądałem dwa cropy - lg i środek i całość pomniejszoną. Całości nie
    otwierałem. Róg mydlany poprawiany wyostrzaniem. To wyostrzanie
    spowodowało, że środek jest fatalny. Do tego kompresja JPEG rozwaliła
    wszystko.
    Bardziej martwiłbym sie jednak dystorsjami i winietą, jeśli Twoim celem
    jest fotografowanie ścian. Do tego celu przede wszystkim jest potrzebny
    obiektyw bez dystorsji, a winietowanie utrudnia dokładne określenie
    pochodzenia cegieł.

  • 3. Data: 2011-12-05 20:47:22
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    bratsiostry pisze:

> [...]
    > jest fotografowanie ścian. Do tego celu przede wszystkim jest potrzebny
    > obiektyw bez dystorsji, a winietowanie utrudnia dokładne określenie

    I pamiętaj - nie podnoś obiektywu do góry jak fotografujesz ściany, bo
    marnie wychodzą. (Do dołu też nie)
    PS. Z winietą nie jest źle - tak rzeczywiście ta ściana wygląda.

  • 4. Data: 2011-12-05 21:07:19
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 5 Gru, 18:16, " Sebastian Z." <s...@W...gazeta.pl>
    wrote:
> [...]
    d.jpg

    > Orginalne zdjecie  9.5MB
    > farm8.staticflickr.com/7024/6450344377_edfd19dfd3_o_

    Nie przypuszczalem, ze to takie dno...
    Niedawno ktos pisal, ze obecne obiektywy sa dobre...

  • 5. Data: 2011-12-06 05:46:23
    Od: " Sebastian Z." <s...@N...gazeta.pl>

    bratsiostry <n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest fotografowanie ścian. Do tego celu przede wszystkim jest potrzebny
    > obiektyw bez dystorsji, a winietowanie utrudnia dokładne określenie

    Nic nie ostrzylem , RAW wywolalem bez zadnych zmian, zapisalem w jpg 7 potem w PSsie
    zrobilem cropa znowu bez zadnych wyostrzen czy poprawek.
    Srodek jest zyleciarski az za mocno zgadzam sie, z tym nie mam problemu.

    Zroiblem nastepny experyment wywolalem tego samego RAW (DPP) ale z lens correction,
    wyglada super nawet rogi.

    Zgadzam sie test troche skopany bo bez statywu przy takim czyms nie da sie idealnie
    ustawic, nawet z tripodem ciezko.

    Zaczolem liczyc i przy oddaleniu aparatu od sciany 190cm miejsce do ktorego mozna
    ustawic ostrosc w life preview jest oddalone juz o 45cm dalej a sam gorny rog az o
    108cm
    dalej.
    Wiec gorny rog zawsze bedzie troche niewyrazny tak samo jak by ustawiony aparat na
    190cm oddalil o 300cm od sciany srodek rowniez byl by niezle zamazany.

    Przestaje juz szerzyc defektyzm zaczynam robic zdjecia:)

  • 6. Data: 2011-12-06 10:13:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    " Sebastian Z." <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Nic nie ostrzylem , RAW wywolalem bez zadnych zmian, zapisalem w jpg 7

    [?]

    > Zroiblem nastepny experyment wywolalem tego samego RAW (DPP) ale z
    > lens correction, wyglada super nawet rogi.

    Pod jakim względem? Ostrości? Przecież korekta niszczy ostrość, więc
    jeśli to by się miało poprawić, to metodologia "experymentu" od razu
    robi się podejrzana. :)

    > Zgadzam sie test troche skopany bo bez statywu

    Napisz jaki czas wyszedł przy tej przysłonie...

> [...]

    > ustawiony aparat na
    > 190cm oddalil o 300cm od sciany srodek rowniez byl by niezle zamazany.

    Jesteś pewien, że tak to działa? Przecież obraz też jest rzutowany
    na płaską matrycę...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2011-12-06 17:34:28
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Nie przypuszczalem, ze to takie dno...
    > Niedawno ktos pisal, ze obecne obiektywy sa dobre...

    Przyznaje, ze wiele "stalek" bylo lepszych w "dawnych" czasach, ale biorac
    pod uwage inflacje i postep technologiczny nie jest zle, prawda? Dobrze miec
    zooma, stabilizacje optyczna i rozsadny obiektyw za dwumiesieczne zarobki, a
    nie za roczne :)

    --
    Marcos
    marcos [AT] wyprawa . info

    http://www.wyprawa.info

  • 8. Data: 2011-12-06 17:49:49
    Od: "Zygmunt Dariusz" <a...@v...net>

    "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote in message

> [...]
    > zooma, stabilizacje optyczna i rozsadny obiektyw za dwumiesieczne zarobki, a

    Bardzo dobrej jakosci obiektywy, to wydatek okolo 1 do 3 tysiace dolarow a to
    nie przekracza jednomiesiecznego zarobku.

    ZD

  • 9. Data: 2011-12-07 02:40:05
    Od: " Sebastianm Z." <s...@N...gazeta.pl>

    Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl> napisał(a):

    > Pod jakim względem? Ostrości? Przecież korekta niszczy ostrość, więc
    > jeśli to by się miało poprawić, to metodologia "experymentu" od razu
    > robi się podejrzana. :)

    ustawilem lens Distortion na 80 w canon DPP i pheripheral ilumination na 100 czyli
    winiete.
    nic wiecej.

    > Napisz jaki czas wyszedł przy tej przysłonie...

    1/25 na f/8.0 ale statyw bardziej do dokladnego ustawienia zeby aparat byl rownolegly
    do
    sciany.

    > [?]

    > [?]

    > Jesteś pewien, że tak to działa? Przecież obraz też jest rzutowany
    > na płaską matrycę...

    wlasnie nie wiem jak takie szerokie katy dzialaja, empirycznie badam, ale jak mam
    skopany
    sloik to sie nigdy nie dowiem, ale cos w tym musi byc bo w live preview nie mozna
    ustawic
    samego rogu, jest limit i to dosc duzy, jak ustawisz na maxa tego limitu i
    przestawisz
    ostrosc wtedy jest zyleta. ostrzenie sie zmienia o ponad 30cm taka jest roznica
    ogleglosci
    miedzy srodkiem i matryca a maxymalnym limitem gdzie mozna ustawic live preview.

  • 10. Data: 2011-12-12 22:10:33
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 6 Gru, 18:34, "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
    wrote:

> [...]
    > zooma, stabilizacje optyczna i rozsadny obiektyw za dwumiesieczne zarobki, a

    Mylisz sie...