-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 14 Dec 2010 20:08:23 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
<4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
<4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
<4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
<4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
<4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
<4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
<4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
<4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
<4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
<4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0761cf$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
<4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
<4d07993d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
<4d079e32$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d079e32$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 127
Message-ID: <4d07c0a4$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
X-Trace: 1292353700 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22798 83.16.130.26:2302
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334793
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-14 17:40, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>
>> Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?
>
> Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.
Wezmę zatem numer 2 - o dziwo możesz być zaskoczony. Ślizgać się nie będzie.
>>> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
>>
>> Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)
>
> Od tego czasu fizyka się zmieniła?
Nie musiała :-) Tak, jest to możliwe...
> Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
> będzie w stanie przenieść tego na drogę.
> Czyli pewnie nigdy.
Twój wybór.
>> Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności
>> - zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
>
> No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.
To numer 1 odpada.
PS: A umiejętność tą warto posiadać... może się przydać na zwykłej
publicznej drodze.
>> - "FWD is easier to control for average driver
>
> I wszystko na temat.
> O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
> Nie lubię zaskoków i już.
> A samochód nie jest do zabawy.
Ok, teraz wiem czego szukasz.
>> - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
>> przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
>
> Zupełnie nie o to chodzi.
> Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver
> nie ma takiego zamiaru.
Ale tego nie da Ci ani RWD ani FWD. To wszystko, to dobranie prędkości
do możliwości samochodu w danych warunkach. Małe znaczenie - FWD, RWD.
Jeden samochód pokona dany zakręt (nie wpadając w poślizg) szybciej,
drugi wolniej.
Tak naprawdę, to potrzebujesz samochodu z kontrolą trakcji.
> Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.
>
>>> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
>>
>> Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
>> ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.
>
> Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza
> przodu itd.
Miałem na myśli zakręt. Jechanie prosto nie jest wskazane.
>> Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
>> sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)
>
> Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
> Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.
Nikt Cię nie zmusza.
>>>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
>>>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
>>>
>>> Większość czy wszystkie?
>>
>> Większość.
>
> Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?
Np. Klementowicz w BMW 318is pierwszy w klasyfikacji generalnej w 24
Rajdzie Karkonoskim
http://www.youtube.com/watch?v=xUG1s2jovGw
A tu masz homologacje:
http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/27268CE0441
B8153C12576BA003366D5/$FILE/VoituresPays_2010.pdf
>>>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally
cross.
>>>
>>> Po śniegu?
>> > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
>>
>> Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.
>
> To zimą się to też odbywa?
Oczywiście.
> Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.
A zimowe WRC ?
>>> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
>>
>> Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
>> po drogach publicznych.
>
> Nie zrozumiałeś.
> Właśnie o nie mi chodzi.
> Całą resztę mam w głębokim poważaniu.
To kryterium spełni prawie każdy samochód z ostatniej dekady. Im słabszy
tym lepiej. I słabszy nie oznacza wcale, że musi jechać powoli.
Dla mnie EOT.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 20:46 Cavallino
- 15.12.10 10:46 Rafał VFR
- 15.12.10 23:40 scob
- 16.12.10 13:02 Rafał VFR
- 16.12.10 13:03 Rafal VFR
- 16.12.10 17:59 scob
- 16.12.10 18:37 Robert Rędziak
- 16.12.10 19:50 RadekNet
- 17.12.10 11:03 Rafał VFR
- 17.12.10 15:19 ąćęłńóśźż
- 17.12.10 22:27 scob
- 18.12.10 10:07 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:08 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:10 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 10:11 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]