eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 14 Dec 2010 20:08:23 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.12)
    Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
    <4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0761cf$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d07993d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d079e32$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d079e32$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 127
    Message-ID: <4d07c0a4$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
    X-Trace: 1292353700 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22798 83.16.130.26:2302
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334793
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-12-14 17:40, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?
    >
    > Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.

    Wezmę zatem numer 2 - o dziwo możesz być zaskoczony. Ślizgać się nie będzie.

    >>> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
    >>
    >> Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)
    >
    > Od tego czasu fizyka się zmieniła?

    Nie musiała :-) Tak, jest to możliwe...

    > Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
    > będzie w stanie przenieść tego na drogę.
    > Czyli pewnie nigdy.

    Twój wybór.

    >> Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności
    >> - zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)
    >
    > No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.

    To numer 1 odpada.

    PS: A umiejętność tą warto posiadać... może się przydać na zwykłej
    publicznej drodze.

    >> - "FWD is easier to control for average driver
    >
    > I wszystko na temat.
    > O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
    > Nie lubię zaskoków i już.
    > A samochód nie jest do zabawy.

    Ok, teraz wiem czego szukasz.

    >> - opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
    >> przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.
    >
    > Zupełnie nie o to chodzi.
    > Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver
    > nie ma takiego zamiaru.

    Ale tego nie da Ci ani RWD ani FWD. To wszystko, to dobranie prędkości
    do możliwości samochodu w danych warunkach. Małe znaczenie - FWD, RWD.
    Jeden samochód pokona dany zakręt (nie wpadając w poślizg) szybciej,
    drugi wolniej.

    Tak naprawdę, to potrzebujesz samochodu z kontrolą trakcji.

    > Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.
    >
    >>> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
    >>
    >> Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
    >> ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.
    >
    > Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza
    > przodu itd.

    Miałem na myśli zakręt. Jechanie prosto nie jest wskazane.

    >> Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam
    >> sobie... Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)
    >
    > Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
    > Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.

    Nikt Cię nie zmusza.

    >>>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
    >>>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
    >>>
    >>> Większość czy wszystkie?
    >>
    >> Większość.
    >
    > Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?

    Np. Klementowicz w BMW 318is pierwszy w klasyfikacji generalnej w 24
    Rajdzie Karkonoskim

    http://www.youtube.com/watch?v=xUG1s2jovGw

    A tu masz homologacje:

    http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/27268CE0441
    B8153C12576BA003366D5/$FILE/VoituresPays_2010.pdf

    >>>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally
    cross.
    >>>
    >>> Po śniegu?
    >> > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
    >>
    >> Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.
    >
    > To zimą się to też odbywa?

    Oczywiście.

    > Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.

    A zimowe WRC ?

    >>> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
    >>
    >> Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę
    >> po drogach publicznych.
    >
    > Nie zrozumiałeś.
    > Właśnie o nie mi chodzi.
    > Całą resztę mam w głębokim poważaniu.

    To kryterium spełni prawie każdy samochód z ostatniej dekady. Im słabszy
    tym lepiej. I słabszy nie oznacza wcale, że musi jechać powoli.

    Dla mnie EOT.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: