eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-13 08:59:05
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 13 Dec 2010 08:09:19 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:

    >> > Przedłużana siódemka która stoi obok mnie
    >>
    >> Wybacz, ale "przedłużana siódemka" z niczym mi się nie kojarzy. No,
    >> oprócz spamu "ENLARGE YOUR PENIS!!!ONEONE" :>
    >
    > No BMW z serii 7, w wersji L - czyli dłuższa niż zwykła.

    A, nie skojarzyłem, nie jestem fanem marki. Bonusowo może więc odniosę
    się do warstwy merytorycznej powyższego:

    >> Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
    >> silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
    >> trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
    >> dwójki.
    >Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
    > choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkinguPrzedłużana siódemka która
    > stoi obok mnie na parkingu - w czasie tych
    > śniegów w ogóle nie wyjechała z miejsca parkingowego Raz facet
    > spróbował, wyciorał doły, i już się nie wytoczył... Dopiero jak
    > odpuściła pogoda - wyjechał.

    Ruszenie z miejsca jak cię zakopie po ośki jest zawsze pewnym wyzwaniem.
    Rozumiem, że w FWD szukasz po prostu miejsca z przyczepnością obracając
    kołami? Miła możliwość.

    Trudno mi też odpowiadać "dlaczego sąsiadowi się nie udało". Chyba, że
    chcesz posłuchać równie ciekawych anegdot, jak to sąsiedzi z FWD
    w zaspach lądują?

    Osobiście nie miewałem ostatnio takich problemów. Ściślej: miewałem
    jedynie, gdy w samochodzie (byłym) uszkodziła się blokada dyferencjału.
    I stał kilkanaście dni w śniegu.

    Wracając jednak do ruszania sprawnymi samochodami.

    Gdy wyciągałem w zeszłym tygodniu SLK ze śniegu, to wymagało to wyłącznie
    przełączenia ASR w tryb spięty, no i skrzynię w tryb W (tzw.
    weißhaarighutmacher).
    A to auto ma opinię ekstremalnie kiepsko nadającego się na warunki zimowe.
    Trzeba było się oczywiście 3-4 razy cofnąć, żeby przejechać przez zaspy -
    ale jakoś wątpię, by FWD to na jeden raz wzięło.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: