eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-13 11:42:12
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 13 Dec 2010 11:26:40 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >>> Fizyka pozostaje niezmienna, wyprzedzanie przodu tyłem również.
    >>> Dla mnie jest to nieakceptowalne.
    >>
    >> O, to dochodzimy do sedna. Fizyka faktycznie pozostaje niezmienna.
    >> Jazda prosto na skręconych kołach również. Dla mnie TO jest
    >> nieakceptowalne.
    >
    > Jakoś samoistna jazda prosto mniej mnie przeraża, niż samoistne
    > skręcanie.

    Mnie tam nie podoba się, jak auto samo chce z zakrętu wyskoczyć.
    Dużo bardziej niż drobne wahnięcie tyłem, które występuje tylko gdy
    sam je nadmiernym gazowaniem wywołam - i ustaje natychmiast po zdjęciu
    nogi z gazu.

    [...]
    >> A nadsterowność w zimowych warunkach nie ma znaczenia, bo i tak nie
    >> przyśpiesza się inaczej niż delikatnie.
    >
    > Problem w tym, że żadna delikatność nie gwarantuje że tył nigdy nie
    > wyprzedzi przodu, o ile się jedzie a nie stoi.

    Żeby tył wyprzedził przód, to musiałbyś przez kilka sekund trzymać
    gaz w podłodze. Nie wiem, jak u Ciebie "delikatność" wygląda, u mnie
    inaczej.

    [...]
    >>> Podsterowność w zimowych warunkach nie ma znaczenia, bo i tak nie
    >>> wchodzi się w zakręty inaczej niż bardzo delikatnie.
    >>
    >> W FWD faktycznie, za bardzo wyboru nie ma.
    >>
    >>> A na prostej żaden FWD jeszcze nigdy nie sprawił mi problemu.
    >
    > A mi sprawił, więc wystarczy.
    > Rowy liczyłem jak najbardziej na prostych odcinkach drogi, z zakrętami
    > nie miałem żadnych problemów.

    To ja mam fajniej, rowów wcale nie liczyłem. Ale potwierdzasz mi, jakie
    kryterium jest ogólnie przyjęte do stwierdzenia "FWD się nadaje na zimę":

    "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
    zakrętu nie wypaść".

    Spoko, można i tak.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: