-
1. Data: 2014-03-16 12:29:08
Temat: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
Potrafi ktoś oszacować jaka będzie różnica w "sile" silnkiów krokowych.
Różnią się indukcyjnością.
Sterownik mam do 4,5 A i 48 V.
Silnik 1:
3,89 A; 4,5 Nm; 8,8 mH
Silnik 2:
4,2 A; 3,1; Nm; 3,2 mH
Chodzi mi o "siłę" podczas startu silnika. W tym momencie oś Z gubi kroki.
Obecny silnik ma 3,3 A; 3,38 mH
W pdf-ie nie znalazłem jego momentu. Na nim samym też nie ma tego parametru.
KML062F07
http://www.cdcc.usp.br/cda/interno/dga/motor-de-pass
o/Catalog_km-c.pdf
Jaki silnik tam wstawić, aby znacząco zwiększyła się jego siła podczas
startu?
Robert
-
2. Data: 2014-03-16 13:20:47
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: LS <l...@g...com>
W dniu 2014-03-16 12:29, Robert Wańkowski pisze:
> Potrafi ktoś oszacować jaka będzie różnica w "sile" silnkiów krokowych.
> Różnią się indukcyjnością.
> Sterownik mam do 4,5 A i 48 V.
> Silnik 1:
> 3,89 A; 4,5 Nm; 8,8 mH
>
> Silnik 2:
> 4,2 A; 3,1; Nm; 3,2 mH
>
4,5Nm - 3,1Nm = różnica
> Chodzi mi o "siłę" podczas startu silnika. W tym momencie oś Z gubi kroki.
> Obecny silnik ma 3,3 A; 3,38 mH
> W pdf-ie nie znalazłem jego momentu.
Jest 1,34Nm nawet z wykresem
http://www.electrosales.com/warner/pdf/motion/Catalo
g_km-c.pdf
Teoria:
http://i.stack.imgur.com/5m3tV.jpg
Na nim samym też nie ma tego
> parametru.
> KML062F07
> http://www.cdcc.usp.br/cda/interno/dga/motor-de-pass
o/Catalog_km-c.pdf
>
> Jaki silnik tam wstawić, aby znacząco zwiększyła się jego siła podczas
> startu?
1)Zakładając że jest rozpędzany I jest sprzęgło!, odpowiedź brzmi: taki
który ma więcej Nm:)
2)Zakładając też że silnik popędzasz tyloma amperami ile stoi na obudowie.
-
3. Data: 2014-03-16 14:26:01
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"LS"
>> W pdf-ie nie znalazłem jego momentu.
> Jest 1,34Nm nawet z wykresem
> http://www.electrosales.com/warner/pdf/motion/Catalo
g_km-c.pdf
Wykres jest dla KML062F03 (1,5 A) a mój to KML062F07 (3,3 A)
A moment jest ale podany dla całej grupy silników KML062, czego nie rozumiem
bo w tej grupie są silniki od 1,5 A do 6,6 A.
> Teoria:
> http://i.stack.imgur.com/5m3tV.jpg
Teoria jest mi znana, mechaniki nie zmienię.
> Na nim samym też nie ma tego
>> parametru.
>> KML062F07
>> http://www.cdcc.usp.br/cda/interno/dga/motor-de-pass
o/Catalog_km-c.pdf
>> Jaki silnik tam wstawić, aby znacząco zwiększyła się jego siła podczas
>> startu?
> 1)Zakładając że jest rozpędzany I jest sprzęgło!, odpowiedź brzmi: taki
> który ma więcej Nm:)
Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.
Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo większą
L będzie mniej żwawy przy starcie.
Sprzęgła nie mam, jest pasek.
https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14
%2009.38.36.jpg
https://www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14
%2009.38.26.jpg
> 2)Zakładając też że silnik popędzasz tyloma amperami ile stoi na obudowie.
Teraz tego 3,3 A zasilam 4,5 A. Ale chyba dużo, albo nic nie pomogło.
-
4. Data: 2014-03-16 17:09:57
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: LS <l...@g...com>
W dniu 2014-03-16 14:26, Robert Wańkowski pisze:
> "LS"
>>> W pdf-ie nie znalazłem jego momentu.
>> Jest 1,34Nm nawet z wykresem
>> http://www.electrosales.com/warner/pdf/motion/Catalo
g_km-c.pdf
>
> Wykres jest dla KML062F03 (1,5 A) a mój to KML062F07 (3,3 A)
> A moment jest ale podany dla całej grupy silników KML062, czego nie
> rozumiem bo w tej grupie są silniki od 1,5 A do 6,6 A.
Z innych katalogów wynika że moment przy prędkości 0 wynosi tyle samo
dla silnika 1Nm 1A jak i silnika 1Nm 2A czyli różniących się
indukcyjnością cewek.
> Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
> Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.
Ideałem jest najniższa indukcyjność silnika i najwyższe napięcie
drivera, weź tyle Nm na ile pozwalają wymiary, tyle amperów ile pozwala
driver, to wszystko co wyciśniesz.
> Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo
> większą L będzie mniej żwawy przy starcie.
> Sprzęgła nie mam, jest pasek.
> https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14
%2009.38.36.jpg
> https://www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14
%2009.38.26.jpg
>
Jakoś nie bardzo wierzę że on ma 1,3Nm, albo w nazwie jest błąd albo
silnik jest bardzo stary. Widać że śruba jest zakurzona, może są duże
opory. Przy odczepionym pasku, podnosząc wózek - śruba kulowa powinna
sama się obracać.
-
5. Data: 2014-03-16 17:20:38
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Czyli kupić taki który mam najwięcej Nm, nie patrzeć na indukcyjność.
> Mam do dyspozycji 4,5 A i 48 V.
> Obawiałem się, że silnik z trocę większym momentem ale za to z dużo
> większą L będzie mniej żwawy przy starcie.
Większa indukcyjność powoduje, że szybciej (czyli przy mniejszej
częstotliwości kroków) utracisz możliwość osiągnięcia wymaganego prądu w
uzwojeniu silnika, a więc i możliwość utrzymania momentu na osi.
Walczy się z tym podnosząc napięcie zasilania czoperów albo... obniżając
indukcyjność (nawet łącząc uzwojenia równolegle, jak silnik 8-mio
przewodowy).
Bądź tu teraz mądry, aby stwierdzić czy:
- masz za strome rampy i silnik nie daje rady z masami
- masz za słaby silnik w ogóle i z trudem pokonujesz opory przy starcie
- starasz się kręcić za szybko już na starcie i nie osiągasz momentu aby
utrzymać rampę
- masz paskudny rezonans już na starcie i wypadają Ci kroki
- co gorsza może nie masz rampy w ogóle
Zrób próbę, wysteruj z dłuższą rampą, posłuchaj czy nie dzwoni w trakcie
rozpędzania mechanika. Może poluzuj paski (niezbyt fajne są, wprowadzają
tarcie i wyginają osie - znam przypadku urwania ośki silnika zbyt napiętym)
> Sprzęgła nie mam, jest pasek.
> https://www.dropbox.com/s/raum3x58n1jl1gd/2014-03-14
%2009.38.36.jpg
> https://www.dropbox.com/s/60rl4lug50ht4j2/2014-03-14
%2009.38.26.jpg
To nadal ta oś pionowa?
Czyli do niczego wcześniej nie doszedłeś?
Miłego.
Irek.N.
-
6. Data: 2014-03-16 17:23:41
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Jakoś nie bardzo wierzę że on ma 1,3Nm, albo w nazwie jest błąd albo
> silnik jest bardzo stary. Widać że śruba jest zakurzona, może są duże
> opory. Przy odczepionym pasku, podnosząc wózek - śruba kulowa powinna
> sama się obracać.
Tutaj śruba stoi, a nakrętka tańcuje :)
A mnie wpadł do głowy szatański pomysł. Czy nakrętka się obraca
spokojnie? Jak jest łożyskowana - chyba nie tylko na śrubie? To była by
katastrofa...
Miłego.
Irek.N.
-
7. Data: 2014-03-16 18:01:57
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: LS <l...@g...com>
W dniu 2014-03-16 17:23, Irek N. pisze:
>> Jakoś nie bardzo wierzę że on ma 1,3Nm, albo w nazwie jest błąd albo
>> silnik jest bardzo stary. Widać że śruba jest zakurzona, może są duże
>> opory. Przy odczepionym pasku, podnosząc wózek - śruba kulowa powinna
>> sama się obracać.
>
> Tutaj śruba stoi, a nakrętka tańcuje :)
>
O w morde, jakieś inne podejście, chciałbym zobaczyć całość tego
sprzętu. Tam brak kondona osłaniającego śrubę, pył z drewna, niezgodne
to ze sztuką.
-
8. Data: 2014-03-16 18:30:42
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"LS"
> Jakoś nie bardzo wierzę że on ma 1,3Nm, albo w nazwie jest błąd albo
> silnik jest bardzo stary. Widać że śruba jest zakurzona, może są duże
> opory. Przy odczepionym pasku, podnosząc wózek - śruba kulowa powinna sama
> się obracać.
Silnik może stary, kupiłem używany taki aby ośką, mocowaniem pasował.
Jak wyłączę zasilanie to oś Z opada.
Robert
-
9. Data: 2014-03-16 18:36:41
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"Irek N."
> A mnie wpadł do głowy szatański pomysł. Czy nakrętka się obraca spokojnie?
> Jak jest łożyskowana - chyba nie tylko na śrubie? To była by katastrofa...
No nie... tak źle nie jest. Ten blok (silnik-nakrętka) to oryginalny od tej
maszyny. Kiedyś tam była żwykła śruba trapezowa (a może nawet nie trapezoaw)
która działała jako ogranicznik do opuszczania głowicy pneumatycznie.
Wykorzystałem to do mojej nakrętki obrotowej. Tam jest łożysko osiowe i
oporowe. Pewnie nie jest to idealne rozwiązanie nakrętki obrotowej ale ten
element nie wprowadza jakiś znaczących oporów.
Patrząc od strony koła pasowego jest najpierw łożysko oporowe a potem
osiowe. Wiem, nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie.
Robert
-
10. Data: 2014-03-16 18:50:37
Temat: Re: Silnik krokowy i indukcja jego
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
"LS"
> O w morde, jakieś inne podejście, chciałbym zobaczyć całość tego sprzętu.8
Tu widać trochę. Wiem, że pył, ale to nie z tego powodu ma problemy podnieść
oś Z.
http://www.youtube.com/watch?v=q75PtmtvJgA
Robert