  • 1. Data: 2014-03-16 10:44:52
    Temat: Gniazdo IDC/wannowe - w która stronę?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam takie gniazdo:

    http://electropark.pl/2007-large/gniazdo-idc-16pin-m
    eskie.jpg

    Pytanie filozoficzne:

    Jesli gniazdo to montuje blisko krawędzi to znacznik/wcięcie powinno być
    do czy od krawędzi płytki?

    Pytam bardziej statystycznie, bo mam wiele przykładów montowania we
    weszystkich kierunkach. Może jednak jest jakiś niepisany standard?
    Częsciej spotykam wcięcie do wewnatrz płytki.

  • 2. Data: 2014-03-16 11:44:35
    Temat: Re: Gniazdo IDC/wannowe - w która stronę?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > weszystkich kierunkach. Może jednak jest jakiś niepisany standard?
    > Częsciej spotykam wcięcie do wewnatrz płytki.

    Zgodnie z numeracją ścieżek. Na złączu masz przecie znacznik pierwszego
    pinu w formie wytłoczonego trójkącika.
    To czy klucz (znacznik) będzie na zewnątrz czy do wewnątrz nie ma
    znaczenia, a w którą stronę ma być i tak decyduje łatwość prowadzenia
    ścieżek.
    Jeżeli chodzi o mnie to zawsze płytki projektowałem tak jak mi było
    łatwiej poprowadzić ścieżki bez przelotek lub tak, żeby ich było jak
    najmniej.
    Dlatego nigdy się tym nie przejmowałem.

  • 3. Data: 2014-03-16 11:58:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-16 11:44, uzytkownik wrote:
    > To czy klucz (znacznik) będzie na zewnątrz czy do wewnątrz nie ma
    > znaczenia, a w którą stronę ma być i tak decyduje łatwość prowadzenia
    > ścieżek.

    Płtytka ma 2 warstwy, złacze ma 50 pinów, i tak mam przekichane. W
    zasadzie wstepna wersja jest tak samo komiczna w obie strony jeśli
    chodzi o ilośc przelotek.

    > Dlatego nigdy się tym nie przejmowałem.

    Problem w tym że na końcu zawsze jest taśma. I ta taśma zazwyczaj
    powinna od plytki uciekać. Pewnie, że można ją założyć odwrotnie we
    wtyczce, ale zakładam że projektant tych złącz jednak coś sugeruje.

  • 4. Data: 2014-03-16 12:31:22
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > powinna od plytki uciekać. Pewnie, że można ją założyć odwrotnie we
    > wtyczce, ale zakładam że projektant tych złącz jednak coś sugeruje.

    Załóżmy, że musi uciekać od płytki.
    A co jeżeli nie ma miejsca na jej uciekanie?
    Poza tym czy taśma zmontowana jest w taki sposób:
    http://inteligentny-dom.ehouse.pro/img/ehouse4ethern
    et/IMG_2674.JPG
    czy może tak:
    http://inteligentny-dom.ehouse.pro/img/ehouse4ethern
    et/IMG_2676.JPG
    Myślę, że należy brać wszystkie za i przeciw. Zarówno możliwość
    uszkodzenia lub zwierania elementów na płytce na skutek naprężeń taśmy
    jak i miejsca, gdzie ta taśma się zmieści, sposób montażu wtyków (w
    którą stronę i czy z dodatkowym zabezpieczeniem czy bez) oraz łatwość
    prowadzenia ścieżek.