-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Silnik - do zagazowania
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o7g3f5$ed1$1@mx1.internetia.pl>
<589c149e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<o7i7ab$cqq$1@dont-email.me> <o7ie95$cf2$1@node2.news.atman.pl>
<bqq6wldbes6j.w81nj7kj7o7s$.dlg@40tude.net>
<o7iigq$mnd$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<o7jsb2$5eu$1@node1.news.atman.pl>
Date: Fri, 10 Feb 2017 10:15:48 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 117
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1486718336 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 89.77.179.152:2264
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2599290
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 10 Feb 2017 09:07:00 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 09.02.2017 o 23:28, Tomasz Pyra pisze:
>
>>> Bez przesady - dopóki nie jeżdzi na ubogim, to znaczącego wpływu na
>>> zawory nie ma. A żeby jeżdził na ubogim, to od kiedy jest sonda lambda
>>> to nie tak łatwo zrobić.
>>
>> Czy ja wiem czy to takie trudne - w sumie wystarczy zapętlić wtryskiwacz i
>> już.
>
> Ale jak - do plusa podłaczyć, mnoznik 1000 ustawić? Jak w miarę dobrze
> podłaczysz, graty masz nowe, to się nie bardzo da, bo korekty pójdą na
> minus, chceck się zapali. A jak masz coś naprawdę dobrze spieprzone, to
> po prostu nie zgaśnie, albo będzie na tyle źle, że obiektywnie nie da
> się tym jeżdzić;)
Wystarczy trochę za mało wydajnie skonfigurowane LPG - za małe dysze, za
małe wtryskiwacze czy za małe ciśnienie gazu ustawione.
Autoadaptacja ustawi czas wtrysku LPG dłuższy niż benzyny i wszystko będzie
dobrze do czasu kiedy ktoś będzie chciał przejechać się z Vmax i okaże się
że wtryskiwacz LPG już jest otwarty cały czas, a powinien jeszcze trochę.
Ja wiem że można dorzucać benzyny, ale w praktyce różnie z tym bywa,
zwłaszcza że bywa tak że w dniu strojenia niby jest dobrze, a na pomysły
dziwnych korekt wpadła autoadaptacja później (bo np. ktoś zostawił
włączoną).
>>> No chyba że w open loopie, ale kto jeżdzi
>>> znaczący czas z pedałem w podłodze?
>>
>> W wielu autach jazda na autostradzie wypada już cała w OL.
>
> Eee. chyba nie. To musiałbyś z pedałem w podłodze - może przy jakimś
> małym silniku, jak chcesz cały czas dwie paczki.
U mnie Z32SE 3.2 211KM i OL jest powyżej około 3800rpm niezależnie od
obciążenia i AFR trzyma niższe niż 14.7.
A to jeszcze wcale nie jest tak szybko.
W K20A2 też jakoś już od połowy obrotomierza chodzi w OL.
Może nowsze silniki z szerokopasmowymi sondami dłużej chodzą w OL, bo te
sobie mogą wzbogacać mieszankę bez wychodzenia z OL.
>> Ale istotnie - stąd opinia o gazie, że póki kierowca tylko lekko muska
>> pedał gazu, to wszystko jest w porządku i że gaz nie nadaje się do szybkiej
>> jazdy :)
>
> Ale silnik w open loop to chyba wchodzi tylko zanim sonda nie zacznie
> pracować, a potem to w WOT. A WOT to raczej niewielki ułamek jazdy -
> nawet szybko.
Tak jak obserwuję różne silniki to w OL dostępne jest i WOT i POT.
Po prostu od jakiegoś obciążenia (i to wcale nie bardzo wysokiego) i od
jakiś tam obrotów, plus zmiany poziomu otwarcia przepustnicy.
W sumie nie tak rzadko.
> Zresztą imho jak masz dobrze zrobione mnożniki na close
> loop i nie zmienisz ich jakoś bardzo gwałtownie na WOT, to wiele się nie
> pomylisz. Aż tak łatwo tego nie spieprzysz - nawet w autokalibracji
> będzie działać w miarę poprawnie - nie idealnie, ale nie na tyle, żeby
> było tak notorycznie ubogo. No chyba, ze ktoś adaptację ISA2 zostawi w
> Stagu, i będzie mu się cały czas dostrajał do map benzynowych z lata
> sprzed dwóch lat w zimę;) Dlatego trzeba co najwyżej pojeździć jeden
> dzień i wyłaczyć.
Potem się dwa komputery zapętlają, bo jeden np. ciągle wzbogaca, a drugi mu
zubaża co ten pierwszy widzi i jeszcze bardziej wzbogaca.
To chyba było dobre jak cała korekta w ECU to były dwie wartości LTFT i
STFT.
Dziś w ECU benzynowym to raczej jest macierz (albo chociaż wektor) korekt,
a to co się odczytuje przez OBD2 to albo średnia, albo jakaś wartość
skrajna - w każdym razie nie cała prawda.
> Bardziej bym się obwawiał, że ma za bogate mnożniki, pójdą korekty
> długoterminowe na minus, LPG się skończy i na benzynie będzie słabo.
No tak się dokładnie kończy.
Bo prawidłowo ustawiona instalacja gazowa nie powinna nic kombinować, a po
prostu przeliczać czasy otwarcia wtrysków tak żeby współczynnik lambda w
wydechu był taki sam jak na benzynie w każdej sytuacji.
Ale lubi wyglądać to tak, że w jednym zakresie obciążeń jest mniej, w innym
jest więcej.
Efekt jest taki że jak samochód jeździ spokojnie po mieście to mu korekty
LTFT idą w jedną stronę, jak wyjedzie na trasę to mu lecą w drugą stronę.
Efekt jest taki że jak już depnie do dechy, to z różnych korekt wychodzą z
tego różne dawki.
> Ale
> korekty krótkoterminowe powinny nadgonic, a jak nie dadzą rady to
> finalnie check się włączy. A jak ktoś już jeździ notorycznie na chcecku,
> to niech potem się nie żali, że mu LPG silnik rozwaliło, bo to nie LPG
> tylko właściciel.
Nie wiem jak w Oplu, ale w Hondzie check zasygnalizował dopiero LTFT
poniżej -25.0% (po awarii pompy paliwa). Więc jest bardzo tolerancyjny.
A problemem źle zestrojonego LPG będzie nie tyle duże LTFT, co właśnie
zmieniające się LTFT w zależności od warunków w których jedzie się od
dłuższego czasu.
> Ogólnie mówiąc - ciężko jest zestroić "przypadkiem" instalację
> sekwencyjną, żeby nie działała w miarę poprawnie. A jak już coś poważnie
> spieprzą to powinien byc check.
W miarę poprawnie to zgoda, tylko właśnie taka "w miarę poprawna" kończy
się tymi wszystkimi legendami jak to LPG wypala zawory, uszczelki pod
głowicą itp.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=