    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Silniczek
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <9...@g...com>
    <55f152c2$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <55f15bc8$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <55f17075$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <55f1b5de$0$4782$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Fri, 11 Sep 2015 07:53:31 +0200

    Dnia Thu, 10 Sep 2015 11:32:05 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    9dy/Pronet%20-%20Instrukcje%20obs%c5%82ugi/ProNetMan
    ual_V2.15.pdf

    > O PWM jest na stronie 158 (w pliku pdf strona 160), w tabelce.
    > Control method: SVPWM.
    >
    > Mikrosekundy dotyczą pico.
    > Minimalna szerokość impulsów STEP: 3us.
    > Maksymalna częstotliwość sygnału STEP: 120kHz (czyli szerokość impulsu 8.333 us)

    Czas powtarzania. Bo szerokosc impulsu to 3us (lub wiecej)

    > Czyli nie ma drivera?

    Nie wiem co nazywasz driverem. W srodku (sterownika serwa) zapewne
    jest:
    -uklad wspolpracy z dekoderem,
    -regulator i logika sterujaca,
    -uklad generujacy przebiegi falownika,
    -wzmacniacz/tranzystory falownika,
    -uklady pomiarowo-zabezpieczajace.

    Mowie o funkcjonalnosci ukladow - to moze byc w jednym ukladzie
    scalonym, albo fragmenty programu sterujacego.
    Zobacz ze rodzina tych sterownikow wyglada podobnie - prawdopodobnie
    plytka elektroniki sterujacej jest jedna, tylko rozny zestaw
    tranzystorow wyjsciowych dali w zaleznosci od mocy

    > No ale to z tego pico.

    Pico generuje, a Pronet musialby zmierzyc szerokosc i odpowiednio
    wysterowac silniki. Pomiar szerokosci z dokladnoscia nanonekundowa to
    nie jest taka prosta sprawa, sygnal narasta i opada wiele(set) ns,
    zalezy to jeszcze od kabla.

    > Czyli te kroki to nie są kroki, a inkrementy dodawane jeden do
    > drugiego, żeby dopiero wygenerować krok?

    Nie bardzo rozumiem co masz na mysli.
    Na wejsciu masz impulsy, ktore symbolizuja kroki, czy jak wolisz
    inkrementy.
    Na wyjsciu masz oske silnika, sprzegnieta z enkoderem, ktory tez ma
    jakies kroki.
    W srodku masz skomplikowany regulator.
    Jak impulsy na wejsciu beda mialy duzy odstep w czasie, to oska bedzie
    sie poruszala skokami. Jak beda szybko po sobie - to oska bedzie sie
    krecila stale. Ale w krokowcu do pewnego stopnia tez tak jest.

    Jak nagle zaczniesz podawac 120 tys impulsow/s, to oska bedzie sie
    najpierw rozpedzala, a potem wirowac stale. Roznica miedzy pozycja
    zadana (sumaryczna iloscia krokow-impulsow na wejsciu) a rzeczywista
    (kroki enkodera) moze byc na poczatku bardzo duza, liczona tysiacami
    krokow.
    Pozniej bedzie malec, dobry regulator bedzie sie staral sprowadzic do
    zera. Krokowiec tego nie potrafi - kroki zgubi.

    Gdzies tam jeszcze po drodze mozesz miec "przekladnie elektroniczna",
    czyli mozliwosc ustawienia, ze np 1000 krokow na wejsciu powinno
    zmienic poloze osi o 5678 krokow enkodera.
    Ale z tego co Robert pisze - podobna funkcje ma w sterowniku/driverze
    do silnika krokowego (choc podejrzewam mikrokrok).

    > Dla pico tak wychodzi, ale ten pronet może mieć większą częstotliwość.

    pojawia sie w danych 4Mpps, ale w troche dziwnej rubryce.

    J.