  • Data: 2015-09-11 11:01:55
    Temat: Re: Silniczek
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 11 września 2015 09:55:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    jest takie mądre, że podajesz dowolną liczbę, a tam siedzi zmiennoprzecinkowy
    procesor który sobie wyinterpoluje te schody.

    > Nie trzeba zmiennoprzecinkowego, to sie robi na calkowitych.
    >
    > Poczytaj o algorytach Bresenhama - niby do grafiki, ale w sumie to do
    > skalowania. Nawet dzielic czy mnozyc nie trzeba.

    Ach, ja nieszczęsny, użyłem słowa do którego można sie przyczepić :-)
    Racja, procesor nie jest zmiennoprzecinkowy, tylko zerojedynkowy. No zobacz, ja
    wymysliłem algorytm Bresenhama jak miałem 15 lat w assemblerze pisząc programik na
    Commodore 16. Wiem że można bez ułamków, a 6502 ma nawet fajny tryb BCD w którym tego
    typu sztuczki wygodnie sie liczy. Słowo honoru, nie słyszałem o żadnym Bresenhamie,
    myślę że na świecie są miliony ludzi którzy robią to tak samo nie znając tego
    nazwiska. Ale dobra, jakoś to musieli nazwać.