    From: michail <R...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Date: Wed, 17 Feb 2010 11:57:32 +0100

    W dniu 2010-02-16 00:01, Filip KK pisze:

    > FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg
    > przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już
    > ubitym przez przednie koła.
    Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w
    (no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).
    A teraz pomyśl...
    1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?
    2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na
    parkingach (99% przypadków)?
    3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do
    krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?
    A teraz odpowiedzi:
    Ad.1 Tyłem
    Ad.2 Tyłem
    Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)

    Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje się samochodem
    najgorszym z możliwych. Nie dość że przez moment stajesz się wyśmiewanym
    prze Ciebie FWD, to jeszcze rozkład mas działa na Twoją niekorzyść. Otóż
    parkując tyłem wbijasz się kołami i mielisz, a że ciężki masz i tył i
    przód to nie tylko mielisz ale i ciągniesz kawał masy. Nie daj Boże jest
    lekko pod górkę...
    A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje się chwilowo RWD z
    lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w
    najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka
    napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.

    > Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
    > samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.

    Na parkingu na moim osiedlu przez kilka dni z rzędu koleś Bardzo Małym
    Wackiem (rozmiar "5") chciał sobie zaparkować równolegle do krawężnika
    (zatoczka tyłem) w niezbyt głębokim śniegu. Pechowo było lekko po górkę.
    Panu udało się to dopiero przy 50m rozbiegu. Opony miał zimowe. Na
    pocieszenie dodam że w to samo miejsce próbowała wjechać Omega ale
    kierowca poddał się po 4 nieudanej próbie i zaparkował gdzieś indziej.
    Jakiż szok musiał przeżyć kierowca BMW gdy innego dnia widział jak w te
    miejsce wjechała tyłem pani z Forda Fusiona (fakt, lekki) z oponami typu
    Fulda.
    Nie mówię kategorycznie że RWD jest be a FWD cacy, oba typy mają swoje +
    i -, daję tylko przykłady, że RWD nie jest takie super jak piszesz.

    PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować
    ale teraz już droga jest czarna.

    --
    Michail