  • Data: 2023-04-03 16:24:28
    Temat: Re: Sesja z ChatGPT
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, 3 April 2023 at 13:06:20 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    wrzucić w ChatGPT literaturę naukową, podręczniki i już odpowiedzi będą dokladne na
    99%

    > Kazdy postep wymaga czasu.

    również, gdyz opisuja stan wiedzy i nie wymagają myslenia abstrakcyjnego, czy
    zespolowego, bo to żadne badania naukowe a prosta
    > No ale skad AI ma znac odpowiedz?
    > Sama sie nauczy jak wzmacniacze działają?
    > Czy ktos jednak musi taką odpowiedz napisac.
    >
    > Ciekawe, jak sobie poradzi z prostymi problemami programistycznymi -
    > np "jak uzyskac dzien tygodnia w Excelu" ... to powinno byc w
    > dokumentacji, wiec moze odszukac.
    > Ale jesli pytanie jest jakis bug w systemie?
    Eskimos,
    > Oj - tłumaczenie może sporo zepsuć. Chyba, ze trenowali na kazdym
    > jezyku z osobna?
    >

    > J.
    Wiedzę i oboiązujący stan wiedzy można uporządkować.
    I jak pisałem wcześniej, przed nadejściem internetu, wiedza była uporządkowana w
    postaci ksiązek naukowych, ksiązek technicznych.

    Po nadejściu internetu pojawiła się wiedza na temat internetu i całej struktury,
    ale podstawowa wiedza naukowa, techniczna się nie zmieniła, jeno została
    przedyskutowana na milion razy i wyprodukowała miliardy linków www.
    Ale to nie jest wiedza pierwotna, a wtórna, pochodna, dziedziczona z wiedzy
    pierwotnej.

    Przykladem jest Stackoverflow i pochodne serwisy i milion pytań bez odpowiedzi.

    A na te milion pytań potrafi odpowiedziec kilka kumatych osób, bo to żadna wiedza
    kosmiczna, ale nigdy nie zechcą, bo nic z tego nie mają.

    Znalazlem kiedyś serwis lotniczy, techniczny i tam jeden inżybier odpowiedzial na
    ponad 5000 pytań, a nie był robotem.

    I wystarczy takich ludzi opłacać i skończą się nieskonczone internetowe chaty z
    pytaniami bez odpowiedzi,
    bo baza wiedzy się nie zmienia, tylko ma formę rozproszoną.

    I jak pisałem sprawie Pythona, trzeba odwiedzić 10 forumów bibliotek Pythonowych,
    aby się czegokolwiek dowiedzieć, bo wszystko jest w róznych miejscach, a wystarczyłby
    centralny system
    i nauka podstaw programowania w Pythonie w 1 dzień i 1000 przykładów
    a w ciągu tygodnia pokaz i analiza 100 zaawansowanych aplikacji.

    Bo nauka na przykładach jest najskuteczniejsza.

    W3schools oferuje takie kursy programoania on-line, z przykładami, ale na poziomie
    ciągle podstawowym,
    a nie są zainteresowani aby iśc dalej w zaawansowane aplikacje, bo nic z tego nie
    mają, żadnej kasy.

    Ale gdyby kasowali 1$ dziennie od 1000 Zenków, to po miesiącu mają 30.000 $ do
    wydania
    i milion na koniec roku
    i to ma sens.

    I każdy by wolał płacic 1$ dziennie za wiedzę, niż zadawac po 100 pytań bez
    odpowiedzi.

    Ale ta wiedza nie wjedzie do ChatGPT,
    bo GPT za nią nigdy nie zaplaci
    a po okresie promocji, wproadzi reklamy jak wszyscy i skonczy się zabawa za frico.