  • Data: 2014-10-06 21:58:47
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > A ja mam łańcuszek, ha! :-)

    Też trzeba wymieniać - bo ci pokrywę przekładni rozrządu przepiłuje,
    olej wycieknie i silnik się zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczająco
    szybko). Tyle że zużyty łańcuch słychać dużo wcześniej niż pokrywę
    piłować zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia.

    Silniki projektowane na długowieczność (większość dużych diesli - duże
    ciężarówki, lokomotywy) mają przekładnię rozrządu zębatą - w silnikach
    wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na kołach
    walcowych, w szybszych (ciężarówki) często z wałkiem królewskim. To się
    praktycznie nie ma jak popsuć - wyjątkiem był silnik Zaporożca, w którym
    zastosowano koła walcowe ale ze względu na zakres obrotów większe z kół
    nie było stalowe tylko z jakiegoś cuda na kształt tekstolitu - trwałe to
    raczej nie było.

    --
    Darek