eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySens wymiany paska rozrząduRe: Sens wymiany paska rozrządu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 06 Oct 2014 21:58:47 +0200
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:32.0) Gecko/20100101 Firefox/32.0
    SeaMonkey/2.29.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    References: <542dbdee$0$12624$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0kfmk$le1$1@node1.news.atman.pl>
    <lvuhcbsqck57$.o1s07cwlkdea$.dlg@40tude.net>
    <m0m7kr$fi5$1@node1.news.atman.pl>
    <buwkb57vkwkh$.gq9crzehxkxs.dlg@40tude.net>
    <m0op7o$5di$3@node1.news.atman.pl> <kzfcrd09la2w$.dlg@rower.power.pl>
    <m0r4j9$l4l$2@node1.news.atman.pl> <m0s7a1$7m7$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <m0s7a1$7m7$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 54
    Message-ID: <5432f478$0$18087$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.211.132
    X-Trace: 1412625528 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18087 83.31.211.132:18511
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546243
    [ ukryj nagłówki ]

    Pszemol pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    > news:m0r4j9$l4l$2@node1.news.atman.pl...
    >> Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał:
    >>
    >>>>>> Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
    >>>>>> W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
    >>>>>> powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.
    >>>>>
    >>>>> Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie
    >>>>> znalazłem
    >>>>> (nawet przeszukując dokument pod kątem słów). Tyle że wiem że 2
    >>>>> zawory na
    >>>>> garnek :)
    >>>>>
    >>>> Czyli układ bezkolizyjny.
    >>>
    >>> Ja mam 8v benzynę i kolizyjny. I co teraz? :)
    >>>
    >> I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)
    >
    > A ja mam łańcuszek, ha! :-)

    Też trzeba wymieniać - bo ci pokrywę przekładni rozrządu przepiłuje,
    olej wycieknie i silnik się zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczająco
    szybko). Tyle że zużyty łańcuch słychać dużo wcześniej niż pokrywę
    piłować zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia.

    Silniki projektowane na długowieczność (większość dużych diesli - duże
    ciężarówki, lokomotywy) mają przekładnię rozrządu zębatą - w silnikach
    wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na kołach
    walcowych, w szybszych (ciężarówki) często z wałkiem królewskim. To się
    praktycznie nie ma jak popsuć - wyjątkiem był silnik Zaporożca, w którym
    zastosowano koła walcowe ale ze względu na zakres obrotów większe z kół
    nie było stalowe tylko z jakiegoś cuda na kształt tekstolitu - trwałe to
    raczej nie było.

    --
    Darek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: