-
101. Data: 2014-06-30 21:52:25
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2014-06-30 09:39, WW pisze:
> To usuniecie opóźnienia przepisów w stosunku do życia.
> Polska nie kończy się na Warszawie, czy innych wielkich miastach. W
> pozostałej części Polski, nazwijmy ją dla uproszczenia "Polska B", małe
> skuterki i motorki to bardzo dobry i tani sposób komunikacji. Tym
> bardziej, że pojawiło się sporo tanich, używanych skuterków z zachodu.
> 50 ccm to nieco za mało a 125 ccm całkowicie wystarczy na dojazd na
> zakupy do sklepu.
> Ja jestem za.
Też jestem 'za' wierząc, że większość jednak jest w miarę rozsądna i
jeśli nie umie, to nie będzie ujeżdżać. A jak będzie ujeżdżać, to w
granicach własnych możliwości (reszta wyeliminuje się sama, ewentualnie
pociągnie za sobą niestety pasażerów).
Natomiast - na zakupy 'w Polsce B' jak najbardziej wystarczająco nadaje
się 50 ccm, jednak 125 ccm rozwijające ponad 100 km/h to już troszkę
inna - nomen-omen - szkoła jazdy (zakręt przy 50 km/h to 'trochę' co
innego, niż ten sam zakręt przy 90 km/h).
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
102. Data: 2014-06-30 21:59:54
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2014-06-30 11:50, r...@k...pl pisze:
> Super :). Co więc polecacie fajnego i w jakiej cenie są takie 2 kółka? :)
Jakikolwiek markowy (nie chiński).
Lepiej, jakby miał duże koła.
Np. Piaggio Liberty, albo Aprilia Scarabeo, Kymco City, może Yamaha X-max.
Idzie kupić od 3-4 kzł - ale trzeba mieć świadomość, że sprowadzane
sprzęty w tej cenie pochodzą wyłącznie ze szrotów we Włoszech i Francji.
Nie oznacza to automatycznie, że stan jest beznadziejny, ale trzeba
dobrze sprawdzić.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
103. Data: 2014-06-30 22:10:49
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-06-30 21:06, Maciek wrote:
>> Czyli dokładnie tak samo jak posiadacz PJ po kursie.
>
> Nie dostanie prawa jazdy, jesli kompletnie nie bedzie panowal nad maszyna.
> A kto takiemu zabroni wyjechac na droge, jesli wlasnego rozumu mu nie
> starczy?
Ten sam co zabroni mu skręcać na zielonej strzałce na ręcznym? Daj
spokój - po egzaminie to wiesz _mniej_więcej_ jak jechać po prostej, z
umiarkowaną prędkością. Jeśli coś cie powstrzymuje od zabicia się, to
nie umiejetności (których nie masz) a zdrowy rozsądek. I tak samo jest
ze 125 - nikt nie rodzi się z kierownicą w rękach, więc na początku
gówno umiesz - i tylko od ciebie zalezy co z tym zrobic - dokładnie tak
jak po prawku na B. Jak zaraz po prawku spróbujesz normalnie (czyli tak
jak to przyjęte w Polsce) jeździc, to z dużym prawdopodobieństwem
zaliczysz dzwona - podobnie jak z pierwszym razem na motorze (byle
jakim) - niezależnie z prawkiem A czy bez. Ba 50 też da się zabić.
Rowerem też. Na nartach również. W kajaku można się utopić. Pod
prysznicem poślizgnąć, solniczką udławić;) Wymieniać dalej?
Shrek.
-
104. Data: 2014-06-30 22:12:04
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-06-30 21:32, WOJO pisze:
>> Natomiast jak w dowodzie holownik ma 1800kg, a przyczepa 1500kg, to
>> choćbyś na tą przyczepę załadował 3t, to uprawnienia jak najbardziej
>> są, a konsekwencje jazdy takim przeładowanym zestawem,w praktyce żadne
>> (zerowa wykrywalność).
> Ciekawe dlaczego ITD rozstawia przenośne wagi... :)
> Konsekwencje takiego zachowania mogą być różne, w zależności od
> zdarzenia na drodze.
> Czy wg Ciebie służby są tak tępe, że nie potrafią zsumować masy
> przyczepy i ładunku?
> I wg Ciebie taki przeładowany zestaw wciąż łapie się pod uprawnienia?
Zdecydowanie tak.
Uprawnienia dotyczą DMC zestawu, a to określone jest w DR pojazdów.
Dlatego właśnie choćbyś o 5kg przekroczył 3.5t dla kategorii B, to nagle
jedziesz na dokładnie tych samych zasadach jeśli nigdy nie miałbyś prawa
jazdy - czyli bez uprawnień.
I bez znaczenia są masy rzeczywiste, że przyczepy puste czy to że
bezpieczniej jechać zestawem 2200+1500 niż 1500+1500.
W razie spowodowania jakiejkolwiek szkody, Twojemu ubezpieczycielowi
przysługuje np. z automatu regres ubezpieczeniowy.
Policja z reguły się nie czepia, ale ubezpieczyciel jak się połapie, to
regresu raczej nie uda się uniknąć.
Z kolei przeładowanie zestawu (czy inne niedopasowania mas) to w
najbardziej skrajnych przypadkach mandat do 500zł i tyle.
Zresztą żeby przeładowanie wyszło na wadze, przy przyczepie
jednoosiowej, to przeładowanie musiałoby być naprawdę duże.
-
105. Data: 2014-06-30 22:28:41
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-06-30 21:11, Użytkownik J.F. napisał:
>>>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=klwaZrDkrpg
>>>>>> Jak idiota zamiast zwolnić kontruje kierownicą to mu się
>>>>>> należało.
>>>>> Zwolnienie by cos dalo, czy przyspieszylo koniec ?
>>>> Zakładając że przyczepka sprawna to zwolnienie by pomogło.
>>>> Dlaczego uważasz że mogło by przyspieszyć ?
>>> Jak przyczepa juz z boku, i zaczniemy hamowac ... to zacznie samochod
>>> wypychac w rozne strony ...
>> Jak przyczepa jest już nie w osi to po ptokach.
>
> No to co - bedzie hamowal jak przyczepa jest w osi ?
Jak zaczyna latać jak na filmie to już za późno.
Tu trzeba było zdjąć nogę z gazu. Wcześniej.
>>> Tak czy inaczej - opanowania tego na kursie nie ucza :-)
>>>
>> Na kursie mówią co się dzieje jak przyczepa zacznie latać i co
>
> Mowia ?
>
>> zrobić aby do tego nie dopuścić.
>
> Jechac 70, a nawet wolniej ?
>
No właśnie.
Pozdrawiam
-
106. Data: 2014-06-30 22:29:23
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2014-06-30 09:16, Maciek pisze:
> Problem polega na tym, ze niektorzy odkryja to dopiero po wyjechaniu na
> publiczna droge.
Odbiegając nieco od adremu, ale jednak w temacie: ja na publiczną drogę
(po legalnym kursie na PJ kat. A) wyjechałem po raz pierwszy dopiero na
egzaminie :D
Po prostu WSKi w ośrodku szkolenia nie miały m.in. kierunków. Jakiż
byłem zdziwiony, że Mińsk ma 3, a nie cztery biegi (zdziwienie nastąpiło
podczas nieudanej zmiany z 3 na 4 :) ). Zdałem za pierwszym razem bez
żadnego problemu.
Od czasu zdobycia uprawnień do wyjazdu własnym pojazdem upłynęło 20 lat!
I jakoś daję radę, a nawet muszę powiedzieć, że wciąż sprawia mi to
niesamowitą frajdę. Wszystko zależy od chęci i świadomości.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
107. Data: 2014-06-30 22:32:44
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-06-30 22:12, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>>> Natomiast jak w dowodzie holownik ma 1800kg, a przyczepa 1500kg, to
>>> choćbyś na tą przyczepę załadował 3t, to uprawnienia jak najbardziej
>>> są, a konsekwencje jazdy takim przeładowanym zestawem,w praktyce żadne
>>> (zerowa wykrywalność).
>> Ciekawe dlaczego ITD rozstawia przenośne wagi... :)
>> Konsekwencje takiego zachowania mogą być różne, w zależności od
>> zdarzenia na drodze.
>> Czy wg Ciebie służby są tak tępe, że nie potrafią zsumować masy
>> przyczepy i ładunku?
>> I wg Ciebie taki przeładowany zestaw wciąż łapie się pod uprawnienia?
>
> Zdecydowanie tak.
> Uprawnienia dotyczą DMC zestawu, a to określone jest w DR pojazdów.
>
> Dlatego właśnie choćbyś o 5kg przekroczył 3.5t dla kategorii B, to nagle
> jedziesz na dokładnie tych samych zasadach jeśli nigdy nie miałbyś prawa
> jazdy - czyli bez uprawnień.
Brednie.
W pewnych przypadkach na B możesz jechać zestawem powyżej 4T.
Poczytaj może najpierw przepisy.
Pozdrawiam
-
108. Data: 2014-06-30 22:36:52
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-06-30 12:33, Użytkownik Maciek napisał:
>> To współczuje, załapałeś się do grupy ludzi którzy na
>> jednośladach nie powinni jeździć.
>
> Nie ma to jak ferowac wyroki na podstawie badania przez Usenet.
>
Jakiego badania, z twojego tekstu wynika że pomimo że cztero
kołowce nie sprawiały ci problemu niezależnie od wielkości
to motocykl już tak. I do tego przyznałeś że chodziło o
zwykłe 125.
Pozdrawiam
-
109. Data: 2014-06-30 22:43:25
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-06-30 18:59, Użytkownik Shrek napisał:
>> No i uwazam ze fachowy instruktor jest lepszy niz tatus, szczegolnie w
>> aucie z niedomagajacym recznym.
>>
>> Aczkolwiek ... 400 mln Amerykanow jakos jezdzi dzieki tatusiom ..
>
> I na rowerach i na nartach i na kajakach i na skuterkach - to Polacy,
> którzy jak wiadomo znają się jak żadna nacja na drogownictwie. A w
> USAiach się nie znają i nie wiedzą, że się nie da, to i dzięki tatusiom
> samochodem nauczą się jeżdzić:P
>
Jak byłem dzieciakiem to rodzić mógł mnie uczyć jeździć w swoim
samochodzie na drodze publicznej "o małym natężeniu ruchu".
Bez instruktora i niebieskiego znaczka na dachu.
I to u nas a nie w USA czy innym zgniłym zachodzie.
Pozdrawiam
-
110. Data: 2014-06-30 23:23:59
Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 30.06.2014 Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał/a:
>
> Och, znaczy w wyścigach motocyklowych startują tylko tacy bez
> doświadczenia -
No jak nie, jak tak, ten naprzykład co teraz kopie d... starym ma
zaledwie 21 lat, to skąd ma mieć doświadczenie? ;)
> całe pół dupy zwieszają z motocykla byle go bliżej pionu
> utrzymać...
To stare dzieje, młody złazi prawie cały i reszta (głównie ta bardziej
doświadczona) się dopiero uczy tak jeździć.
>
> Pytanie za pińć złotych dla mistrzów motocykla po kursach - a skręt
> ślizgiem przedniego koła to kiedyś robiliście?
>
Eghm.. motórem na asfalcie, to być nie może. Znaczy może, ale raczej
nie zostanie się kołami do dołu po takim skręcie.
--
kakmaratgmaildotcom