  • 11. Data: 2009-12-07 20:22:08
    Temat: Re: Samyang - bedzie ciekawiej
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    b...@n...pl wrote:
    > http://www.optyczne.pl/index.php?art=159

    35/1.4 lub 35/1.2 :)
    Brzmi wyjątkowo fajnie o ile tego nie skopią :)

    Zresztą 14/2.8 na szczęści postanowili poprawić i dobrze.
    Fajnie że pojawiła się firma, która robi tanio i całkiem fajne
    konstrukcje. 85/1.4 pokazał, że można optycznie świetny obiektyw za
    grosze, 8/3.5 pokazał że fisheye nie musi kosztować majątku :) Itd.

    d.

  • 12. Data: 2009-12-07 20:37:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 21:19, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > tak?
    >
    > To, ze po silniejszym scropowaniu efekt będzie nieciekawy. Miałem tak z
    > Zenitarem 16K - na pełnej klatce było to bardzo fajne szkło typu rybie oko.
    > Na APSC wychodził z tego taki 'ni pies ni wydra' - gięło za słabo jak an
    > rybie oko, a na tyle silnie, że nie mogło uchodzić za obiektyw
    > rektilinearny. Coś mniej więcej jak najtańsze analogowe kompakty fix-focus z
    > kiepsko skorygowanymi zniekształceniami beczkowatymi:-(.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    tak tylko ze 8 /3,5 jest pod aps-c
    zrobilem nim w ostatnich miesiacach mase zdjec - najwiecej.
    obiektyw jest spoko , jak najbardziej o.k.
    trzeba pamietac o ograniczeniach i nieoczekiwac rzeczy niemozliwych.

    jak kazdy fishay nie nadaje sie do ogolnych widoczkow , szerokich
    plaskich panoram, portretow itp.
    Jesli go stosowac z malej odleglosc to nie ma sie o co przyczepic.
    rozdzilczosc jest przyzwoita - nawet pomierzylem , najlepsza na 5,6 ,
    powzyej 8 ,0 zaczyna gwaltownie spadac. da sie calkiem dobrze pracowac
    na pelnej dziurze
    tutaj przyklad z reki na 3,5 chyba iso 3200 a moze 1600 nie pamietam
    aps-c
    z rysunku jestem zadowolony:

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#5372
    340815453270594

    mozna wcisnac lupke i chwile poczekac.

    wymaga resamplingu i lekkiego podostrzenia.

    slaboscia sa warstwy przeciwodblaskowe i sklonnosc do flarzenia przy
    swietle bocznym .

  • 13. Data: 2009-12-07 22:20:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >[...]
    >
    >tak tylko ze 8 /3,5 jest pod aps-c

    Ano właśnie - pod APSC - czyli z cropem ok. 1.5. W systemie 4/3 crop wynosi
    2 - i obawiam się, ze 8f3.5 będzie sie w tym systemnie zachowywał podobnie
    do Zenitara 16 na APSC.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-12-07 22:33:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 23:20, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > 2 - i obawiam się, ze 8f3.5 będzie sie w tym systemnie zachowywał podobnie

    trudno powiedziec , roznica nie jest w cropie tak powazna .
    mysle ze to nie tylko kwestia bagnetu - moze cos przekonstruuja ,
    jesli chca utrzymac 180 st po przekatnej na 4/3 rowniez ?

    ja podpialem tego samyanga w druga strone czyli pod FF .
    rozdzielczosc jest b.wysoka ale rzeczywiscie zachowuje sie jak
    piszesz
    ni to pies ni to wydra.
    w jednym kierunku beczka w innym prostokatny a na srodku to jeszcze
    inaczej.
    panoramy z tego zlozyc sie nie da - programy nie rozpoznaja takiej
    geometrii.

    ale dla aps-c jest wystarczajacy , czasem nawet mnie zaskakuje in
    plus . Najbardziej cieszy mnie brak AF. Mysmy wszyscy juz zapomnieli
    jak to bylo bez AF a to super frajda. Mf zmusza na prawde chocby do
    chwili zastanowienia.

    XXX

  • 15. Data: 2009-12-07 22:41:34
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Najbardziej cieszy mnie brak AF. Mysmy wszyscy juz zapomnieli
    jak to bylo bez AF a to super frajda. Mf zmusza na prawde chocby do
    chwili zastanowienia.
    =====

    Ale na czym się tu zastanawiać? Ustawianie ostrości to frajda? Przyznam -
    nie rozumiem :0

    --
    Lol

  • 16. Data: 2009-12-07 22:42:24
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 7 Gru, 23:20, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Ano właśnie - pod APSC - czyli z cropem ok. 1.5. W systemie 4/3 crop wynosi
    > 2 - i obawiam się, ze 8f3.5 będzie sie w tym systemnie zachowywał podobnie
    > do Zenitara 16 na APSC.

    No co ty ? 8 mm w Olku będzie pracował dokładnie jak Zenitar 16 mm w
    pełnej klatce. Może Pelenga miałeś na myśli ?
    Mnie bardziej pasuje to 35/1,4 zapowiadane. Choć wolałbym 40. Swoją
    droga , Samyang to chyba bardzo dawno temu robił szkła pod nazwą
    Polaris ? Miałem , chwaliłem , pozbyłem się i żałuję 135/1:1,8 tej
    firmy , a i na 85/1:1,4 się czaiłem...
    Pod 4/3 odpowiednikiem byłby 42,5 /1 :1,2 mniej więcej , ale nie ma o
    co się bić ...35/1:1,4 absolutnie spełni swoje zadanie.
    Pozdro Marcin

  • 17. Data: 2009-12-07 22:47:13
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hfjv0n$dv3$...@n...onet.pl...

> [...]
    > wynosi
    > 2 - i obawiam się, ze 8f3.5 będzie sie w tym systemnie zachowywał podobnie

    Jeżeli mnie kalkulator nie myli to crop 1.5 (APS-C) do 2.0 (4/2) jak 1.0
    (FF) do 1.33 (APS-H?). Czyli na 4/3 z 8/3.5 masz sporo większe pole widzenia
    niż przez z Zenitarem 16mm na APC-C.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 18. Data: 2009-12-07 23:00:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > plus . Najbardziej cieszy mnie brak AF. Mysmy wszyscy juz zapomnieli
    > jak to bylo bez AF a to super frajda. Mf zmusza na prawde chocby do

    A np. zdjęcie butów na ulicy - do dopiero frajda, można się poczuć jak
    pradziadek w wielki piątek rano...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2009-12-07 23:23:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    > Tzn? Widziałem efekty pracy takiego szkła (tylko z cropem Canona
    > oczywiście) i prezentowało się to ciekawie :) Co jest w takim razie nie
    > tak?

    Miałem wersję Nikona na adapterze do G1 i była straszna kupa. ZTCW kolejny
    właściciel już z Nikonem nie narzekał na jakość.
    Dodatkowo to co mówi Marek częściowo mi się pokrywa - to 16 mm takie jakieś
    dziwne było.

    adam

  • 20. Data: 2009-12-08 06:48:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:4b1d3b12$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > zęby
    > Ja mam to już za sobą więc mogę zapytać - a na cholerę Ci 16 mm w rybiej

    Zeby tak jakies 20-25mm/1.8 zrobili...