  • 1. Data: 2009-12-07 13:18:25
    Temat: Bokeh - porównanie 55mm f/5.6 i 50 mm f/1.8
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Jako amator jestem na etapie w którym podobają mi się zdjęcia z rozmytym
    tłem. Obliczeniowo to można sprawdzić ale wolałbym naocznie. Tzn. super by
    było jakbym mógł obejrzeć to samo zdjęcie z tymi samymi parametrami
    różniącymi sie tylko przysłoną (najlepiej portret). Może ktoś natrafił w
    sieci na takie coś? Sam sobie sie sprawdzę bo na razie mam kita Canona ale z
    okazji świąt może mikołaj przyniósłby mi 50 f/1.8. Chciałbym sobie porównać
    jaka będzie róznica w porównaniu do kita ustawionego na 55 mm f/5.6.

  • 2. Data: 2009-12-07 13:46:42
    Temat: Re: Bokeh - porównanie 55mm f/5.6 i 50 mm f/1.8
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Agent" napisał
> [...]
    > z okazji świąt może mikołaj przyniósłby mi 50 f/1.8. Chciałbym sobie
    > porównać jaka będzie róznica w porównaniu do kita ustawionego na 55 mm

    Różnica będzie dramatyczna na plus dla 50/1,8. Przy użytecznym zakresie
    gdzieś od przysłony 2, do wspomnianego kita na 5,6 to jakościowa przepaść.
    Mikołaj niech się nie szczypie bo wydatek żaden, a radość - bezcenna ; )

    Tutaj małe zestawienie z 50/1,4 ale to co chciałeś też jest:
    http://photo.net/equipment/canon/ef50/

    adam

  • 3. Data: 2009-12-07 15:28:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A poszukaj tu:
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=607140&sid=fbef
    a50714c0c145b563948120e58bbb#607140

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 4. Data: 2009-12-07 16:32:59
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:4b1d073a$1@news.home.net.pl...
> [...]

    > Mikołaj niech się nie szczypie bo wydatek żaden, a radość - bezcenna ; )

    Dokladnie. Moza powiedziec: tanie a cieszy :)
    Nizej porownanie kilku fotek z obu szkiel + jeszcze 28-105,
    przy f/5.6 i f/11. Roznice widac.

    http://www.bobatkins.com/photography/reviews/18-55c.
    html

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 5. Data: 2009-12-07 16:40:29
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > okazji świąt może mikołaj przyniósłby mi 50 f/1.8. Chciałbym sobie porównać
    > jaka będzie róznica w porównaniu do kita ustawionego na 55 mm f/5.6.
    Oprócz głębi ostrości 50 1.8 dużo ostrzejszy.
    Kit Canona przy maksymalnym tele jest dość kiepski moim zdaniem.

  • 6. Data: 2009-12-07 17:56:10
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "VomitroN" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dokladnie. Moza powiedziec: tanie a cieszy :)
    > Nizej porownanie kilku fotek z obu szkiel + jeszcze 28-105,

    Tutaj zdaje się jest ten pierwszy kit 18-55 bez IS, czy tak?

  • 7. Data: 2009-12-07 18:02:51
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    Oprócz głębi ostrości 50 1.8 dużo ostrzejszy.
    Kit Canona przy maksymalnym tele jest dość kiepski moim zdaniem.
    --------------------
    Jesli wierzyc optyczne.pl to 50 f/1.8 ma prawie tą samą rozdzielczość na
    f/2.8 co kit 18-55 IS na 55 mm f/5.6

  • 8. Data: 2009-12-07 18:07:12
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >A poszukaj tu:
    > http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=607140&sid=fbef
    a50714c0c145b563948120e58bbb#607140

    336 stron :) no ale coś w święta trzeba robić :)

  • 9. Data: 2009-12-07 19:27:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Agent pisze:

    > 336 stron :) no ale coś w święta trzeba robić :)

    Duży wybór. Nie musi przecież przeglądać wszystkich. Autorzy często
    pokazują zdjęcia na różnych przysłonach.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-12-07 20:15:32
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    html

    > Tutaj zdaje się jest ten pierwszy kit 18-55 bez IS, czy tak?

    Raczej tak. Ten z IS jeśli chodzi o jakość obrazka spuszcza łomot
    28-105/3.5-4.5 USM (miałem 2 egzemplarze 28-105 - to był bardzo fajny
    obiektyw, ale na analogu).
    Jeszcze słówko do autora wątku - 50/1.8 to naprawdę dobry optycznie
    obiektyw, ale nie bez wad. Są znane - najważniejsze to: niepewny AF i
    tandetne wykonanie. Bokeh, zwłaszcza po przymknięciu, jest dosyć
    specyficzny - nieco niepokojący - (nie nadaje się do słodkich scen ;).
    Porównywałem bezpośrednio 50/1.8 z 50/1.4 przy przysłonie 2.0. Ten tandetny
    plastik był zauważalnie ostrzejszy. Nie należy wyciągać z tego zbyt daleko
    idących wniosków - po prostu może zdarzyć się i tak...

    --
    Lol