-
Data: 2022-11-25 10:46:48
Temat: Re: Samochody elektryczne
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 25-11-2022 o 10:26, J.F pisze:
>>>>> Spalinowiec za 20kzł przy przebiegu 20k/rok (spalanie ON 7l/100) czyli
>>>>> koszt 50zł/100km czyli 500zł/1000km, czyli 5kzł/10000km x 2 = 10kzł rok
>>>>
>>>> Czyli przez 20 lat 200 000 zł.
>>>
>>> Jakos tak by sie uzbieralo ... tylko kto wie po ile ON bedzie w
>>> przyszlosci. I nawet nie o inflacje chodzi, tylko o rynek.
>>
>> Taniej nie będzie, jeśli już to drożej.
>> A prąd przy takiej inwestycji nadal 0.
>
> Nie 0, tylko 45k w instalacji PV, i to tylko kolo domu :-)
Różnica w cenie wystarczy nawet na dwie takie instalacje.
Zazwyczaj mieszczę się w przejazdach między nimi.....
> No ale jak BEV i OZE przybedzie, to ropa potanieje :-)
>
>>> Wiec byc moze kupisz uzywke, a moze nie.
>> To lord gadał o używkach, a nie ja.
>> Dla mnie sprawa była jeszcze bardziej oczywista, bo porównywałem z ice
>> kosztującym TYLE SAMO co bev.
>
> No, poczekamy, zobaczymy, ale faktycznie - moze BEV nie musi byc taki
> drogi. Bateria jest dosc droga ...
Ale ice też drożeją zamiast tanieć.
>>> No ale co - chcesz co 2-3 lata wymieniac auto na nowe na gwarancji,
>>> bez kosztów ?
>>
>> Pomijamy ten aspekt, jako porównywalny w obu przypadkach.
>
> No - to zalezy od cen w przyszlosci.
Pomijamy ten aspekt, liczymy ceny dzisiejsze.
>>> Jeszcze odsetki od lokaty/kredytu powinienes uwzglednic.
>>
>> Nie muszę, bo piszemy o bieżących cenach w każdym przypadku.
>> A lokaty są oprocentowane o wiele niżej niż inflacja, to tym bardziej
>> skłania ku inwestycji zamiast mrożenia kasy na koncie.
>
> Inwestycja we wlasny, darmowy prąd ... owszem.
> Inwestycja w darmowe jezdzenie ... no, jak BEV kosztuje faktycznie
> tyle samo co ICE, to tez ..
No właśnie.
A nawet jakby koszty jazdy były identyczne, to i tak warto, jeździ się
bez porównania lepiej.
Różnicę w kosztach eksploatacji traktuję trochę też jako rekompensatę za
pewnie niedogodności, tj. dłuższe ładowanie.
>>> po 20 latach, to moze zostaną ci panele i falownik, a moze nie ...
>>
>> A auta się anihilują Twoim zdaniem?
>
> Aut przeciez nie zamierzasz trzymac.
Sprzedam, bo będę miał co.
Ileby nie było warte, to będzie to więcej niż 0 za przepalone paliwo.
Albo zrobię z tego bank energii dla pv - na dzisiaj to kilkadziesiąt tys
zł warte, sama bateria o tej pojemności....
> I tak prawde mowiac - ciekawe czy bateria przezyje 20 lat.
> A czy choc 10.
>
>> Ile lat mają/miały Twoje graty?
>> Dostawałeś je za darmo?
>
> Graty kosztują grosze. Z jednej pensji mozna kupic, rok pojezdzi :-)
> Przejedzie 2 lata, to juz zaoszczedziles polowe :-)
Raczej straciłeś 20 tys na paliwo, plus koszt zakupu i napraw grata.
>
>>>> Oprócz wątpliwej przyjemności jeżdżenia starym spalinowym trupem przez
>>>> 20 lat i po mechanikach co chwilę....
>>>
>>> Do tej pory stare spaliniaki byly dobre
>>
>> Mam dokładnie odwrotne wspomnienia.
>> Zawsze były złe, nawet kiedy robiono auta na lata.
>
> Bo kupowales jakies alfy i fiaty :-)
Nie, wtedy kupowałem BMW, Audi, VW i Ople.....
Dlatego właśnie zacząłem kupować młodsze, albo i nowe auta tańszych
marek - od razu było zdecydowanie lepiej.
>>>> Na samych przeglądach oszczędzam ponad 1000 zł rocznie (np. jeden
>>>> przegląd Toyoty z lpg kosztował 1500 zł).
>>>
>>> A jeden przeglad Hyundaya 2600, bo wymiana plynu chlodniczego ? :-)
>>
>> Nieaktualne.
>> Zrezygnowali, możesz lać Borygo.
>> Więc na pewno wyjdzie taniej, niż duży przegląd ice z wymianą rozrządu.
>
> Ten "duzy przeglad" to tez roznie kosztuje w ICE.
W sensie, że zamiast 2000 może kosztować 5 tys albo i więcej w markach
premium?
Owszem, może.
Taniej to w ASO nie zrobisz.
> Troche baterii uzywamy. W telefonach, w laptopach.
To sobie to wliczaj jak będzie koszty lapka wyliczał.
O bev nie masz pojęcia.
>>> No jak tak, jak nie? Od razu placisz za cystene paliwa?
>>
>> Kolejny nie potrafiący rozróżnić wydatku od kosztu?
>
> Koszt jest kosztem, jak go poniesiesz.
Nie, to jest wydatek.
Koszt jest wtedy, gdy kupisz i potem sprzedasz - kosztem będzie różnica.
o ile będzie na minus, bo de facto obecnie można na ty zarobić.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.22 11:40 J.F
- 25.11.22 12:12 Cavallino
- 25.11.22 13:40 J.F
- 25.11.22 14:23 Cavallino
- 25.11.22 22:40 LordBluzg(R)??
- 25.11.22 23:23 ii
- 25.11.22 23:51 LordBluzg(R)??
- 26.11.22 00:58 ii
- 26.11.22 07:42 Cavallino
- 26.11.22 07:44 Cavallino
- 26.11.22 09:09 r...@k...pl
- 26.11.22 16:02 cef
- 26.11.22 18:08 ii
- 26.11.22 18:16 cef
- 26.11.22 23:59 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=