  • 31. Data: 2019-05-27 13:57:53
    Temat: Re: Samo zło :-)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 27 May 2019 10:14:44 +0200, w <qcg69m$sd$1$viktoriu@news.chmurka.net>,
    viktorius <v...@i...pl> napisał(-a):

    > "zgodnie z prawem wekslowym sąd nie bada okoliczności czy zasadności
    > wystawienia weksla, sprawdza tylko, czy weksel zawiera wszystkie
    > elementy - i wydaje nakaz zapłaty. (...) - Jeśli podpis wystawcy jest
    > prawdziwy, trudno podważyć autentyczność weksla - dodaje Bogusława
    > Marcinkowska, rzeczniczka krakowskiej Prokuratury Okręgowej. "

    Od nakazu można się odwołać -- czyli weksel nic nie daje.

  • 32. Data: 2019-05-27 14:01:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 13:57, r...@k...pl pisze:

    > Od nakazu można się odwołać -- czyli weksel nic nie daje.

    W przypadku weksla daje akurat natychmiastową wykonalność nakazu zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2019-05-27 14:07:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 27 May 2019 14:01:32 +0200, w <5cebd19c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > W przypadku weksla daje akurat natychmiastową wykonalność nakazu zapłaty.

    A co się dzieje, jeżeli ktoś odwoła się od nakazu zapłaty?

  • 34. Data: 2019-05-27 14:34:36
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 11:49, J.F. pisze:

    > No jak nie ?
    > Masz np weksel do kredytu.
    > Weksel podpisany raz, a kredyt np w polowie splacony.
    >
    > I juz jest podstawa do sporu.

    Nie ma podstawy do sporu.
    http://www.remitent.pl/dwa-i-pol-sposobow-na-uniewaz
    nienie-weksla/5690

    sekcja: co nie czynie weksla nieważnym:
    - spłata umowy, którą weksel zabezpieczał

    Nawet jak w pełni spłacisz kredyt, a nie dostaniesz w ręce z powrotem
    swojego weksla, to zawsze bank może upomnieć się o spłatę weksla. Czyli
    jakby bank zagrał na maxa nieuczciwie, to płacisz 2x: kredyt i weksel.

    > Albo np podpis podrobiony.
    > Skad wiadomo ze podrobiony ? No wlasnie nie wiadomo ...

    Czytałeś artykuł który linkowałem kilka postów wyżej?

[...]

    Właśnie to sprawdza sąd, poprawność merytoryczną weksla. Czyli czy
    zawiera wszystkie, ściśle określone prawem informacje, łącznie ze
    sprawdzeniem wiarygodności podpisu. Tylko tyle i aż tyle.

    --
    viktorius

  • 35. Data: 2019-05-27 14:36:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 14:07, r...@k...pl pisze:

    > A co się dzieje, jeżeli ktoś odwoła się od nakazu zapłaty?

    Natychmiastowa wykonalność działa właśnie w przypadku jeśli pozwany
    złoży zarzuty.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2019-05-27 14:38:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 14:34, viktorius pisze:

> [...]
    > swojego weksla, to zawsze bank może upomnieć się o spłatę weksla. Czyli
    > jakby bank zagrał na maxa nieuczciwie, to płacisz 2x: kredyt i weksel.

    Jeśli z roszczeniem wystąpi bank, to można wnieść zarzut wypełnienia
    weksla niezgodnie z umową (bo nie było uprawnienia do wypełnienia weksla
    na sumę spłaconego kredytu). Gorzej, jeśli z takim roszczeniem wystąpi
    kolejny nabywca weksla, ponieważ - pomijając wyjątki wynikające z art.
    10 i art. 17 prawa wekslowego - nie można wobec niego podnosić zarzutów,
    które ma się wobec banku. W skrajnym przypadku trzeba zatem zapłacić, i
    dochodzić odszkodowania od banku.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2019-05-27 14:58:04
    Od: p...@g...com

    --Albo np podpis podrobiony. Skad wiadomo ze podrobiony ? No wlasnie nie wiadomo

    nie ma podpisu bo nie ma weksla :-) pomysl ze ktos podpisze ci weksel jest mniej
    wiecej tak prawdopodobny jak zastaw z 4 Rolexow ktore rowerzysta przypadkowo mial w
    kieszeni :-) wzywasz policje, proponuja mu mandat, nie przyjmuje i widziecie sie w
    sadzie reszta to bzdety

  • 38. Data: 2019-05-27 15:19:22
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 15:25, s...@g...com pisze:

    > Albo zglosic szkode u siebie i niech ubezpieczyciel rowerowca sciga.

    Taaa, a wiesz w ogóle kogo obejmuje BLS?
    https://www.uniqa.pl/ubezpieczenia-dla-ciebie/moje-z
    ycie/moje-auto/BLS

    BLS obejmuje kolizję tylko dwóch pojazdów (nie wypadek), tylko
    uszkodzenie mienia, tylko do 30k złotych i inne takie.

    https://gfplegal.pl/blog/2018/07/11/kolizja-z-rowerz
    ysta-bez-oc/
    Z rowerzystą jako sprawcą, który nie ma własnego, dobrowolnego OC możesz
    tylko na drodze cywilnej się domagać odszkodowania. Jest furtka jeśli
    masz własne AC, ale tracisz zniżki.

    --
    viktorius

  • 39. Data: 2019-05-27 15:20:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 14:38, Liwiusz pisze:

> [...]
    > 10 i art. 17 prawa wekslowego - nie można wobec niego podnosić zarzutów,
    > które ma się wobec banku. W skrajnym przypadku trzeba zatem zapłacić, i

    No to ogólnie mówiąc, pozamiatane: zapłać, a potem się dochodź. Dlatego
    weksli należy unikać.

    --
    viktorius

  • 40. Data: 2019-05-27 15:20:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 11:01, p...@g...com pisze:
    > no litosci :-) szanse na zmuszenie jakiegos kolesia do podpisania weksla oceniam
    jako zerowe, o ile go zlapiesz ... wezwanie policji to jedyne co realnie mozesz
    zrobic

    Przytoczona przezemnie historia z wekslowym zabezpieczeniem wyrządzonej
    przez rowerzystę szkody jest jak najbardziej prawdziwa, więc twoja ocena
    jest mylna.

    Za złapaniem go nie było problemu, tak walnął, że wystarczająco długo
    się z drogi zbierał. Jak go szwagier zmusił do podpisu weksla, nie wiem,
    ale koleś podpisał :)
    Potem się imał od tego, samochód już dawno był sprzedany, zanim kasa
    została odzyskana.

    --
    viktorius