  • 21. Data: 2019-05-27 09:27:57
    Temat: Re: Samo zło :-)
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 17:32, Shrek pisze:

    > Chyba bym musiał na łeb upaść, żeby weksel podpisać.

    Łbem to on akurat walnął, pogięte lewe tylne drzwi, szyba wybita, wgięty
    dach nad tymi drzwiami. Wjechał na pełnej prędkości z podporządkowanej,
    miał z górki, hamulce albo nie działały, albo zapomniał, że mu się droga
    kończy. Pomimo weksla, trwało 3 lata zanim poszkodowany doczekał się
    pieniędzy. Sprawa realna.

    Niech ktoś teraz napisze ile trwała podobna sprawa, z sądownym
    domaganiem się zapłaty, ale gdy jest tylko oświadczenie że ktoś przyznał
    się do winy. Które to oświadczenie można łatwiusieńko podważyć, jak z
    resztą każde oświadczenie popisane bez obecności notariusza.

    No chyba że jeździsz z notariuszem... ;)

    --
    viktorius

  • 22. Data: 2019-05-27 09:43:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 27 May 2019 09:27:57 +0200, viktorius wrote:
> [...]
    > się do winy. Które to oświadczenie można łatwiusieńko podważyć, jak z
    > resztą każde oświadczenie popisane bez obecności notariusza.

    A czy weksla podważyć nie można? W sytuacji którą opisujesz, rowerzysta
    mógłby przecież zeznać, że wypisał go będąc ogłuszony wypadkiem oraz pod
    groźbą automobilisty. Może dałoby się to nawet jakoś podpiąć pod
    wyłudzenie?

    Mateusz

  • 23. Data: 2019-05-27 10:11:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 24, 2019 at 7:18:07 PM UTC+2, Jawi wrote:

    > Ale co tu polecać, takie OC za 30-50 pln mam teraz w Uniqa, ale to jest
    > dodatek do ubezpieczenia mieszkania. Pewnie inni ubezpieczyciele też
    > dają podobne.

    Jaka suma gwarancyjna? Ja mam ubezpieczenie OC w zyciu prywatnym w PZU (tez przy ub.
    mieszkania), ale za 28PLN doplaty jest smieszna suma gw. 20tys PLN.

  • 24. Data: 2019-05-27 10:14:44
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > mógłby przecież zeznać, że wypisał go będąc ogłuszony wypadkiem oraz pod
    > groźbą automobilisty. Może dałoby się to nawet jakoś podpiąć pod

    Pierwsze z brzegu w guglu:

    https://dziennikpolski24.pl/lekkomyslnie-wystawiony-
    weksel-moze-nas-zrujnowac/ar/2712986

    "zgodnie z prawem wekslowym sąd nie bada okoliczności czy zasadności
    wystawienia weksla, sprawdza tylko, czy weksel zawiera wszystkie
    elementy - i wydaje nakaz zapłaty. (...) - Jeśli podpis wystawcy jest
    prawdziwy, trudno podważyć autentyczność weksla - dodaje Bogusława
    Marcinkowska, rzeczniczka krakowskiej Prokuratury Okręgowej. "

    "Wekslem może się stać zwykła kartka, wystarczy napisać, kto jest komu
    ile winien, nie zapomnieć o dacie i miejscu wystawienia oraz wskazać
    miejsce płatności. Pod spodem - podpis wystawcy. Nie trzeba tego
    rejestrować."

    Dlatego weksel to świętość, której lekkomyślne podpisanie grozi
    ogromnymi konsekwencjami.

    --
    viktorius

  • 25. Data: 2019-05-27 10:30:07
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 10:11, WS pisze:

    > Jaka suma gwarancyjna? Ja mam ubezpieczenie OC w zyciu prywatnym w PZU (tez przy
    ub. mieszkania), ale za 28PLN doplaty jest smieszna suma gw. 20tys PLN.

    O to samo chciałem zapytać :)
    Po co mi OC na kwotę 20k, skoro rowerem walne w byle suva i mam pozamiatane.

    --
    viktorius

  • 26. Data: 2019-05-27 11:01:54
    Od: p...@g...com

    no litosci :-) szanse na zmuszenie jakiegos kolesia do podpisania weksla oceniam jako
    zerowe, o ile go zlapiesz ... wezwanie policji to jedyne co realnie mozesz zrobic

  • 27. Data: 2019-05-27 11:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 10:30:07 +0200, viktorius napisał(a):

    ub. mieszkania), ale za 28PLN doplaty jest smieszna suma gw. 20tys PLN.

    > O to samo chciałem zapytać :)
    > Po co mi OC na kwotę 20k, skoro rowerem walne w byle suva i mam pozamiatane.

    Martwisz sie o zycie czy o suva ?

    OC jest po to, zeby rodzina nie placila :-)
    A 20 tys na lakierowanie powinno starczyc.

    J.

  • 28. Data: 2019-05-27 11:30:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 27, 2019 at 11:11:47 AM UTC+2, J.F. wrote:

    > Martwisz sie o zycie czy o suva ?
    >
    > OC jest po to, zeby rodzina nie placila :-)
    > A 20 tys na lakierowanie powinno starczyc.

    hm.. obecnie zdaje sie, ze minimalne limity przy obowiazkowym OC pojazdow wynosza

    5,21 mln euro - w przypadku szkód osobowych
    1,05 mln euro - w przypadku szkód majątkowych

    za OC na motocykl (z full znizkami) place okolo 100 PLN

    ub. na 20k to jakas porazka, rowerem mozna np. patracic pieszego i koszty leczenia,
    utraty zdrowia, renty... moga byc astronomiczne (m.in. stad te 5mln Eu w OC
    komunikacyjnym)

    20k to z bieda wystarcza na wymiane reflektora, maski, szyby w nowym (raczej tanim)
    samochodzie...

  • 29. Data: 2019-05-27 11:42:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Konstrukcja prawa wekslowego jest taka ze w zasadzie podwazenie weksla jest
    niemozliwe. Oczywiscie sa przypadki ze komus sie uda ale generalnie sie nie da. W
    przypadku weksla nakaz zaplaty i zlecenie dla komornika, jesli dluznik nie chce
    placic, wystawiany bez bez zadnej sprawy. Nikt sie nikogo nie pyta za co jest weksel,
    w jakich okolicznosciach zostal wystawiony. Sprawdza sie tylko czy jest poprawnie
    wystawiony i czy nie uplynal termin jego waznosci.

  • 30. Data: 2019-05-27 11:49:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 02:42:47 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    > w jakich okolicznosciach zostal wystawiony. Sprawdza sie tylko czy
    > jest poprawnie wystawiony i czy nie uplynal termin jego waznosci.

    No jak nie ?
    Masz np weksel do kredytu.
    Weksel podpisany raz, a kredyt np w polowie splacony.

    I juz jest podstawa do sporu.

    Albo np podpis podrobiony.
    Skad wiadomo ze podrobiony ? No wlasnie nie wiadomo ...

    J.