  • Data: 2009-12-06 16:14:30
    Temat: Re: SSD MLC - Wasze doświadzenia?
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 6 Dec 2009 13:47:51 +0100, MC napisał(a):

    > Nie szkodzi. W środku jest to samo. OCZ może lepiej rozwija część
    > społecznikowską portalu, ale z resztą jest różnie. Np vipera (soft do
    > trymowania) łatwiej znaleźć na stronie Supertalenta.

    Wiem, że w środku jest (prawie) to samo. Producentów naklejających swoje
    nalepki na gotowy produkt jest mnóstwo, dlatego warto wybierać tych, którzy
    robią coś więcej. Z tego co kojarzę, OCZ najściślej współpracuje z Indilinx
    jeśli chodzi o rozwój firmware (chociaż wiem, że nie są jedyni)

    > Generalnie się zgadzam, ale weź też pod uwagę, że kasy Intel bierze jednak
    > dużo mniej. A informacje o jego SSD też są dostępne, ale faktycznie w mniej
    > przyjaznej formie.

    Zauważ jednak, że jeśli chodzi o ceny, to w Polsce sytuacja nie jest
    normalna. Około 3 miesiące temu 120 GB Vertex kosztował ~1500 zł, później
    całkowicie zniknął, a kiedy znów się pojawił, cena wzrosła do ~2000 zł i
    mniej więcej tyle na dzień dzisiejszy trzeba by za niego zapłacić. Na
    Amazonie ceny przedstawiają się zupełnie inaczej:

    Vertex 120 GB: 406$
    X-25 G2 160 GB: 481$

    Chcę przez to powiedzieć, że duża różnica w cenie na korzyść Intela owszem
    jest, ale tylko w Polsce i wynika bardziej z upośledzonej dystrybucji
    sprzętu OCZ, niż z faktycznej różnicy w cenie produktów.

    t.

    --