  • Data: 2012-08-17 09:37:15
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-16 22:44, Przemysław Ryk pisze:

    > Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
    > producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
    > proszę - jeżeli się mylę.

    Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
    w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
    najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
    ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
    konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
    sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

    Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
    - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
    sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
    dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
    intel w PL.

    A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
    komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
    ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
    przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
    sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
    duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
    Ostrożności jednak nigdy za wiele.

    --
    /MB