eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PLRe: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
  • Data: 2012-08-17 13:24:50
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 09:37:15 +0200, Michal napisał(a):

    >> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
    >> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
    >> proszę - jeżeli się mylę.
    >
    > Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
    > w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
    > najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
    > ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
    > konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
    > sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

    OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

    Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
    własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
    Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
    niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
    międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
    już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
    sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
    płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
    sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii...

    > Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
    > - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
    > sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
    > dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
    > intel w PL.

    Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
    Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
    bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
    wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
    (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

    > A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
    > komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
    > ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
    > przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
    > sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
    > duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
    > Ostrożności jednak nigdy za wiele.

    Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
    zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
    tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
    piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
    elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: