  • Data: 2013-08-28 20:29:15
    Temat: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, August 20, 2013 7:58:56 AM UTC+2, Paweł Kierski wrote:
    > Na sprint na pewno trzeba wiedzieć, o następnym trzeba mieć pojęcie
    > w ramach zespołu. Co nie zwalnia PO od rozpisania backlogu na tyle,
    > na ile tylko jest w stanie. Lepiej, żeby "smoki" polegały na tym, że
    > nie wiemy w jakiej kolejności, niż nie wiemy nic w ogóle.

    Zero planu dalekosiężnego - mając specyfikację wiemy, co trzeba
    robić, przynajmniej w zarysie. Widać ścieżkę/ścieżki krytyczne.

    Nie wykorzystywaliśmy tej wiedzy, bo fetysz "inkrementu" kazał
    robić oderwane od siebie kawałki.

    > Skoro było wiadomo, co zrobić, to skąd przestoje?

    Gdybyśmy robili "warstwowo" (co było oczywiste, że to jedyna
    sensowna droga), to nie byłoby co pokazać na review - takie
    słyszałem wyjaśnienia. No i się robiło "pionowo" i się
    refaktoryzowało kod napisany sprint wcześniej.

    > Cel spotkania - to naprawdę trudna sztuka dobrze go zdefiniować, a potem
    > w trakcie trzymać się ścieżki. Pomaga określenie _przed_ spotkaniem
    > z jakim ustaleniem lub odpowiedzią na jakie pytanie chcemy wyjść ze
    > spotkania.

    Znalazłem lepszy sposób - poszedłem późno spać, przez co przez
    cały dzień byłem senny i przetrwałem spotkania w letargu.

    w.