  • Data: 2013-08-30 22:55:24
    Temat: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 29, 2013 10:11:02 AM UTC+2, Paweł Kierski wrote:
    > Inkrementacja nie musi oznaczać oderwanych kawałków. Przyrost wartości
    > ze sprintu na sprint czasem może być mniej widoczny dla końcowego
    > użytkownika, ale dla klienta może objawić się w następnych sprintach -
    > mniejszymi kosztami zmian. Prowadzenie backlogu to na prawdę
    > nietrywialne zadanie.

    Inkrement to jest potencjalnie sprzedawalny produkt - tak to ujmują
    w Scrum Guide. Więc nie ma możliwości np. napisania warstwy np. zapisu
    do bazy, czy komunikacji sieciowej i zakończenia na tym sprintu.
    Musi zaistnieć, coś co można pokazać klientowi, choćby to było skrajnie
    idiotyczne.

    > Zaraz - czy to znaczy, że przestoje wynikały z czekania na implementację
    > elementów funkcjonalności w różnych warstwach? Jeśli tak, to albo
    > zawiódł podział na zespoły (odpowiadały za oddzielne warstwy?), albo
    > komunikacja między zespołami - wracamy do jakiegoś ogólnego widoku
    > i planowania na poziomie między zespołami.

    To był jeden zespół, który wziął sobie taki a nie inny zestaw tasków,
    żeby dało się zaprezentować ów "inkrement". Mimo ewidentnego idiotyzmu
    takiego podejścia - istniały "mniej" ważne taski, które można było
    wykonać niezależnie. Ale one nie dawały inkrementu.

    > I masz pretensje, że Scrum nie chce działać? 8-)

    Spotkania toczyły się spokojnie bez mojego aktywnego udziału. :)

    w.