eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSCRUM umarł, niech żyje SCRUM › Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
  • Data: 2013-08-20 07:58:56
    Temat: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-08-19 19:28, Wojciech Muła pisze:
    > On Monday, August 19, 2013 8:29:48 AM UTC+2, Paweł Kierski wrote:
    >>> I tak w SCRUM-ie nie ma planowania długoterminowego,
    >>
    >> Bzdura. Co tego zabrania?
    >
    > SCRUM niewprost. Dobrze pamiętam ten idiotyzm ze szkolenia - jest
    > sens planowania na sprint, może dwa, później tylko zgrubnie,
    > a dalej są smoki.

    Na sprint na pewno trzeba wiedzieć, o następnym trzeba mieć pojęcie
    w ramach zespołu. Co nie zwalnia PO od rozpisania backlogu na tyle,
    na ile tylko jest w stanie. Lepiej, żeby "smoki" polegały na tym, że
    nie wiemy w jakiej kolejności, niż nie wiemy nic w ogóle.

    > Wdrożyliśmy to z całą konsekwencją. Nie była znana ścieżka
    > krytyczna, były przestoje, był niepotrzebny "zaplanowany"
    > refaktoring. Mimo, że od samego początku było dokładnie
    > wiadomo, co musi być zrobione, a zmian od klienta było
    > niewiele i raczej kosmetycznych.

    Skoro było wiadomo, co zrobić, to skąd przestoje?

    >>> Jeśli ja narzekałem, że tych spotkań jest za dużo i są za długie
    >>> i nie mają sensu, to można było powiedzieć, że jestem malkontentem
    >>> i spokojnie olać temat.
    >>
    >>> Ale jak to samo zaczynają mówić koledzy-fani scruma, to coś jest na
    >>> rzeczy. :)
    >>
    >> Zgłaszacie te wątpliwości na retrospekcji? Jakieś wnioski z tych uwag?
    >> Próbowaliście coś zmieniać, żeby było lepiej?
    >> [...]
    >> Jednym z typowych błędów jest zmniejszanie wagi przykładanej do
    >> retrospekcji i płynących z niej wniosków. A z ceremoniami jak z myciem
    >> zębów: raz odpuścić to nic takiego dla zębów. Gorzej dla myjącego -
    >> nabiera przekonania, że odpuszczać sobie można.
    >
    > Wydaje mi się, że retrospektywy są w porządku, zgłaszamy
    > uwagi, podejmujemy jakieś kroki (często skutecznie). Ale
    > sam problem nadmiaru i celowości spotkań jest wbudowany
    > w scruma. :)

    Właśnie nie jest - jedną z uwag może być stwierdzenie, że któreś że
    spotkań może mieć poprawioną efektywność. Choćby przez jego skrócenie.
    Cel spotkania - to naprawdę trudna sztuka dobrze go zdefiniować, a potem
    w trakcie trzymać się ścieżki. Pomaga określenie _przed_ spotkaniem
    z jakim ustaleniem lub odpowiedzią na jakie pytanie chcemy wyjść ze
    spotkania.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: