  • Data: 2013-08-30 22:41:11
    Temat: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 28, 2013 10:37:03 PM UTC+2, Andrzej Jarzabek wrote:

    > W jakim sensie?

    W takim, że podczas release planningu zespół programistów wykonuje
    prace analityczne. Raz, że nie ma kompetencji, dwa, że robi to w
    ograniczonym czasie.

    Czyste marnowanie czasu programistów.

    > Uważasz, że programiści nie potrzebują wiedzieć do czego
    > służy produkt, jaka jest przewidywana funkcjonalność, jaki jest plan
    > wprowadzenia do produkcji?

    Wystarczy wiedza ogólna, a jak ktoś potrzebuje znać szczegóły,
    to niech sobie przeczyta specyfikację.

    > Nie ma czegoś takiego, jak "oficjalny certyfikat" Scrum. Każdy,
    > dosłownie każdy może wystawiać "certyfikaty Scrum".

    A scrum.org prowadzony przez twórcę Scruma jest koszerny?
    I certyfikaty przez nich wydawane są coś warte?

    w.