eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSCRUM umarł, niech żyje SCRUM › Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
  • X-Received: by 10.49.12.47 with SMTP id v15mr46271qeb.39.1376933281137; Mon, 19 Aug
    2013 10:28:01 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.12.47 with SMTP id v15mr46271qeb.39.1376933281137; Mon, 19 Aug
    2013 10:28:01 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.
    net!news.glorb.com!f7no3073868qan.0!news-out.google.com!he10ni2655qab.0!nntp.go
    ogle.com!fx3no3222687qab.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
    om!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 19 Aug 2013 10:28:01 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <kuse11$u24$1@somewhere.invalid>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=37.47.4.83;
    posting-account=VFwkXwoAAADdT4-lLKRZrMYkTjizGoyn
    NNTP-Posting-Host: 37.47.4.83
    References: <e...@g...com>
    <kugrmv$bts$1@somewhere.invalid>
    <2...@g...com>
    <kuji43$mev$1@somewhere.invalid>
    <6...@g...com>
    <kum3ci$j9v$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <kuogeq$ibl$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <kuse11$u24$1@somewhere.invalid>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    From: Wojciech Muła <w...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 19 Aug 2013 17:28:01 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:204478
    [ ukryj nagłówki ]

    On Monday, August 19, 2013 8:29:48 AM UTC+2, Paweł Kierski wrote:
    > > I tak w SCRUM-ie nie ma planowania długoterminowego,
    >
    > Bzdura. Co tego zabrania?

    SCRUM niewprost. Dobrze pamiętam ten idiotyzm ze szkolenia - jest
    sens planowania na sprint, może dwa, później tylko zgrubnie,
    a dalej są smoki.

    Wdrożyliśmy to z całą konsekwencją. Nie była znana ścieżka
    krytyczna, były przestoje, był niepotrzebny "zaplanowany"
    refaktoring. Mimo, że od samego początku było dokładnie
    wiadomo, co musi być zrobione, a zmian od klienta było
    niewiele i raczej kosmetycznych.

    > > Jeśli ja narzekałem, że tych spotkań jest za dużo i są za długie
    > > i nie mają sensu, to można było powiedzieć, że jestem malkontentem
    > > i spokojnie olać temat.
    >
    > > Ale jak to samo zaczynają mówić koledzy-fani scruma, to coś jest na
    > > rzeczy. :)
    >
    > Zgłaszacie te wątpliwości na retrospekcji? Jakieś wnioski z tych uwag?
    > Próbowaliście coś zmieniać, żeby było lepiej?
    > [...]
    > Jednym z typowych błędów jest zmniejszanie wagi przykładanej do
    > retrospekcji i płynących z niej wniosków. A z ceremoniami jak z myciem
    > zębów: raz odpuścić to nic takiego dla zębów. Gorzej dla myjącego -
    > nabiera przekonania, że odpuszczać sobie można.

    Wydaje mi się, że retrospektywy są w porządku, zgłaszamy
    uwagi, podejmujemy jakieś kroki (często skutecznie). Ale
    sam problem nadmiaru i celowości spotkań jest wbudowany
    w scruma. :)

    w.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: