  • 41. Data: 2013-05-09 19:52:06
    Temat: Re: Rzeczywista dokładność GPS
    Od: "Ktos" <k...@n...com>

    Zobacz, jak może być dokładność profesjonalnego odbiornika, który dostaje
    depesze RTCM ze stacji naziemnej.
    Tutaj opis takiego rozwiązania w Gdańsku
    (nie wiem, czy to jeszcze działa, nic nie odbieram na podanych freq
    438.700-900 MHz)
    http://gis.gdansk.pl/gps/wymagania-techniczne/
    http://gis.gdansk.pl/gps/historia/
    http://gis.gdansk.pl/gps/hardware/

  • 42. Data: 2013-05-09 22:55:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 May 2013 18:46:10 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Nie ma żadnej gwarancji, że pozycja nie jest przekłamana już u nadawcy
    > sygnału.
    > To, że ktoś powiedział: "Teraz nie kłamiemy",

    No ba, wrecz sobie zastrzegaja prawo do przeklamania.

    I jeszcze jest dryft kontynentow ... cos z tym trzeba bedzie zrobic w
    przyszlosci.
    Chociaz poludnik zero przesuneli bez klopotow :-)

    > W tej chwili leci proces uzależnienia urządzeń od GPS.
    > potem będzie faza niewolnictwa.
    > Już widać to w opłatach za wyższą dokładność.

    Na razie to tylko za sprzet placisz.
    Dopiero Galileo ma takie pomysly.

    > Należy czym prędzej budować urządzenia, które GPS mają tylko jako dodatkową
    > metodę lokalizacji.

    Od dawna sa takowe ... bo to GPS dodano do starych urzadzen.

    > Dzisiejsza technika pozwala opierać się całkowicie na innych metodach w
    > wyznaczaniu lokalizacji.
    > Najprostrzym jest:
    > a) licznik kilometrów

    Niedokladny. I nie dziala w powietrzu, czy w wodzie, albo pieszo.

    > b) azymut

    Tez niedokladny

    > c) kamera

    Trudno to dobrze zrobic, no i trzeba jakos pomierzyc te punkty.

    > d) pomiar laserowy odległości do punktów charakterystycznych.

    trudno to zautomatyzowac.

    J.

  • 43. Data: 2013-05-09 23:23:46
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:518bcd00$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...
    > C/A są jawne tak kody dla sygnału P już nie. I dostają je nieliczni,
    > większość tylko część - tę część która w razie czego zostanie unieważniona
    > i uruchomi się rozpraszanie kodami dostępnymi tylko dla wybranych z
    > wybranych.

    Załóżmy, że ktoś taki tajny kod buchnie, będzie sobie używał nikomu nie
    chwaląc się, tak, że nikt nie będzie wiedział, że kod został buchnięty... To
    chyba nie wpadnie, jeśli się nie pochwali, chyba, że urządzenie w jakiś
    sposób zaanonsuje, że używa tego-właśnie-kodu...?
    Czy jest to tak szczelne, że prawdopodobieństwo buchnięcia jest mniejsze,
    niż znikome?

  • 44. Data: 2013-05-09 23:57:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:

> [...]
    > urządzenie w jakiś sposób zaanonsuje, że używa tego-właśnie-kodu...?
    > Czy jest to tak szczelne, że prawdopodobieństwo buchnięcia jest

    A co ty wiesz o sposobach ochrony informacji niejawnych? Dystrybucja
    takich kodów to struktura wielopoziomowa - i zawsze są możliwości
    wywalenia wszystkiego wcześniej rozesłanego i dostarczenia bezpośrednio
    do zainteresowanych zupełnie nowych, chwile wcześniej wygenerowanych
    kodów. A na dokładkę zmienia się je co parę godzin - każdorazowo inną
    drogą dystrybuując. I obserwuje - czy przeciwnik nie ma zbyt dużo
    szczęścia sugerującego że kody wyciekły. Przez parę godzin straty będą
    niewielkie - a kreta idzie w ten sposób wyczesać...

    --
    Darek

  • 45. Data: 2013-05-10 00:00:31
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > No ba, wrecz sobie zastrzegaja prawo do przeklamania.
    >
    > I jeszcze jest dryft kontynentow ... cos z tym trzeba bedzie zrobic w
    > przyszlosci.
    > Chociaz poludnik zero przesuneli bez klopotow :-)

    Dwudziesty pierwszy takoż - na Placu Teatralnym stoi śliczny postument a
    tak naprawdę do południka beretem z balkonu dorzucę...

    --
    Darek

  • 46. Data: 2013-05-10 00:37:13
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik pytajacy napisał:
    [..]
    > No właśnie, bo znajomy mówił że uzyskał dokładność do około 10 metrów.
    > I pytam z ciekawości czy to norma że taki rozrzut?

    W zależności ile satelit widać zwykle jest to 1-2 do 5m, 10m też się
    zdarza ale to sporadycznie jak się jonosfera buntuje.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 47. Data: 2013-05-10 10:07:45
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > Niedokladny. I nie dziala w powietrzu, czy w wodzie, albo pieszo.
    Dlaczego?
    Piszę np. o samochodzie.
    Skoro znasz takie parametry jak:
    a) ciśnienie i temperaturę we wszystkich kołach-bezprzewodowy odczyt.
    b) typ opony (twardość gumy)
    c) zużycie opony/średnica - można nawet dekrementowaćśrednicę wraz z
    przejechanymi kilometrami.
    d) temperaturę nawierzchni
    e) sygnał z ABS
    f) kąt skręcenia koła
    g) kompas
    h) cztery koła i rozkład t-studenta
    i) miejsca charakterystyczne np. pierwsze dwa zakręty na Twoim parkingu i
    parkingu w pracy.

    Średnio-rozgarnięty inżynier, musiałby się nieźle pomylić, aby nie zebrać
    tych danych
    i pokazać, że się da o 2 rzędy dokładniej (czyli metr) niż wskaźnik w
    Fordzie :-)

    Z kamery to sobie możesz wyłonić charakterystyczne i powtarzające się
    obrazy,
    które mogą być odniesieniem
    np. krawężnik, wzrost dorosłego człowieka, rejestracja samochodowa,
    znak drogowy, światła, cały samochód itp.
    Zawsze się zastanawiam, czy "placki" na rejestracjach i reklamach w Street
    View robi panutek w tym śmiesznym samochodzie, albo przed komputerem,
    czy automat.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 48. Data: 2013-05-10 10:53:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.05.2013 00:37, AlexY wrote:
    > Użytkownik pytajacy napisał:
    > [..]
    >
    > W zależności ile satelit widać zwykle jest to 1-2 do 5m, 10m też się
    > zdarza ale to sporadycznie jak się jonosfera buntuje.

    Dodajmy, że 50% pewnością.

    Michoo

  • 49. Data: 2013-05-10 10:56:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze się zastanawiam, czy "placki" na rejestracjach i reklamach w Street
    > View robi panutek w tym śmiesznym samochodzie, albo przed komputerem,
    > czy automat.

    Stawiam na automat - skoro zamazuje np. godło państwa...? Albo zupełnie
    neutralny napis na drogowskazie...? Albo nazwę ulicy na tabliczce na
    domu...?
    A szyldu sex-shopu nie :)) ...?

  • 50. Data: 2013-05-10 12:40:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Stawiam na automat - skoro zamazuje np. godło państwa...? Albo zupełnie
    > neutralny napis na drogowskazie...? Albo nazwę ulicy na tabliczce na
    > domu...?
    > A szyldu sex-shopu nie :)) ...?

    Gęby na plakatach są zawsze rozmazane. Ale na tych szyldach, to może
    co innego jest.

    --
    Jarek