  • Data: 2022-07-18 22:30:34
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-18 o 22:11, heby pisze:

    > Masz mozliwosć wysofania się z dowolnej poprawki, wliczając w to
    > detalicznie pojedyncze linie, całe wrzuty, stan z konkretnego dnia,
    > grupy plików, całe implementacje itd itp. Możesz w ułamku sekund
    > przełaczyć się na źródła tydzień wstecz, coś sprawdzić, i wrócić do
    > pracy na aktualnym stanie.

    Opis możliwości bardzo mi się podoba. Ja nie piszę embedded tylko
    czasami (bardzo czasami) coś na PC. Przypominam sobie tylko jeden raz
    kiedy cofałem się do stanu z jakiegoś dnia przed kilku laty.
    Podejrzewam, że CVS choć ma możliwości imponujące to chyba nigdy bym z
    nich nie skorzystał.

    > Dodatkowo pozwala Ci tworzyć osobne "sandboxy eksperymentalne" nazywane
    > zazwyczaj branchami. Sprawdzasz coś, robisz przez 3 tygodnie i na koniec
    > albo dobre (i mergujesz) albo złe (porzucasz).

    Nie pracuję w ten sposób. Najpierw długo się zastanawiam, a potem jak
    już robię to .... nigdy nie musiałem się z niczego wycofywać.

    > Robisz 7 rzeczy
    > jednoczesnie?

    Brzmi bardzo groźnie, chaotycznie i jakby mnie ktoś gonił :)

    > Robiłes coś 6 lat temu i nie pamiętasz jak? NIe szkodzi, branch tam
    > dalej jest, można sprawdzić, albo przenieśc zmiany.

    Częściej nie pamiętam w którym programie to było (mam takich różnych
    programików około 100). Jak już znajdę który to jest na tyle krótki, że
    od razu znajduje to co potrzebuję.
    Podejrzewam, że kontrola wersji raczej dotyczyłaby każdego z nich z
    osobna - chyba by mi w tym nie pomogła.

    > Zachorowałeś? Kolega kontynuuje pracę nad problemem, bez grzebania Ci w
    > prywatnych plikach.

    Jesteśmy niezastąpieni i to się może zemścić.

    > Dysk się popsuł w laptopie? Nie szkodzi, zmiany są w CVS.

    Poczekaj, a gdzie to CVS ma te zmiany? Nie na dysku?

    > Systemy kontroli wersji są super ważne w pracy w grupie, ale dla 1
    > programisty są bardzo ważne.

    Z naciskiem na 'programistów'. Jak ja coś piszę góra miesiąc w roku....

    > Po jakimś czasie okazuje się, że jak masz taki system, to nagle
    > pojawiaja się automaty budujące, eliminujące bugogenne białko z procesu
    > produkcji, pojawia się testowanie automatyczne, pojawia się masa innych
    > elementów inzynierii oprogramowania, które nie mają sensu, jesli nie
    > masz CVS.

    Same się nie pojawią. Nie czuję dlaczego bez CVS nie mają sensu.

    > Na świecie jest wielu którzy nie używają CVS. Na 99% z powodu
    > niepojmowania zalet i mylenia ich z wadami. A niepojmowanie polega na
    > tym, że CVS wymagają porzucenia głupich nawyków - szczególnie, że
    > wymagają higieny pracy.

    Napisz proszę parę haseł o tej higienie.
    P.G.