  • Data: 2022-07-18 22:58:37
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-18 o 22:23, heby pisze:

    > To i tak Ci nie uratuje tyłka: struktury danych są w RAM.

    Nie. Wszystkie istotne dane są zapisywane do flasha.
    Zasilanie jest tak zrobione, że od przerwania (zaraz zabraknie ci prądu)
    do faktycznego zaniku jest dość czasu na dokończenie aktualnego zapisu
    do flasha.
    Przy resetach itp. w RAMie mogą zginąć jakieś ostatnio wysyłane ramki -
    ale to nic zostanie powtórzone.

    > rejestry są
    > "zrobione z ram".

    Struktura danych jest taka, że w przypadku resetu (przerwa w zasilaniu,
    watchdog) stan wskaźników do flasha jest odtwarzany z jego zawartości a
    stan innych rejestrów stanów aktualnych zasadniczo daje się odtworzyć z
    danych z flasha i RTC. Stany chwilowe nie są odtwarzane (np. był impuls
    otwierania przejścia i miał jeszcze trwać 3s). Przerwa w zasilaniu, po
    jakimś czasie powrót zasilania. Impuls nie zostanie dokończony - byłoby
    bez sensu aby otworzyć drzwi dlatego, że włączono zasilanie.
    Gdybym to ja pisał to byłbym w stanie rzucić więcej dających pojęcie
    informacji.
    Ogólnie jak się wyłączy zasilanie i po jakimś czasie włączy to nasze
    urządzenia mają pracować jak gdyby nic się nie stało, nawet jak nie mają
    kontaktu z komputerem przez względnie długi czas (jak się przepełni
    bufor zdarzeń (chyba 32 tysiące) to albo nastąpi zgubienie najstarszych
    albo się zablokuje (chyba flaga ustawiana przez użytkownika)).

    > Masz ten sam problem. PC też może się przestawić bez
    > powodu i program pójdzie w maliny.

    Jak nie zacznie wysyłać nam błędnych danych (prawidłowo szyfrowanych i
    podpisywanych) to nic poważnego się nie stanie.

    > Gdybym rozmawiał o urządzeniu typu respirator, nie miało by takiej budowy.

    Oczywiste.

    > To nie jest klasyczny układ automatyki do sterowania promem kosmicznym.
    > To urządzenie testujace. Najwyżej nie przetestuje. Przyjdzie operator i
    > wciśnie reset.

    > Nie myl urządzenia do robienia rzeczy nieważnych z rozrusznikami serca.

    W najmniejszym stopniu nie krytykuję tego urządzenia. Opisuję tylko
    dlaczego nam nie pasują tego typu rozwiązania, choć może jesteśmy w tym
    temacie trochę dinozaurami.
    P.G.