  • Data: 2022-07-18 23:13:55
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/07/2022 22:58, Piotr Gałka wrote:
    > Nie. Wszystkie istotne dane są zapisywane do flasha.

    Nieprawda. Podczas pracy algorytmu dane są w RAM.

    Są narażone na uszkodzenie. Na przykład od promieniowania kosmicznego.
    To nie żart - ludzie w ten sposób np. łamali zabezpieczenia kart SIM
    (hasło: nop slope). Z braku promieniowania kosmicznego używano żarówki...

    > Zasilanie jest tak zrobione, że od przerwania (zaraz zabraknie ci prądu)
    > do faktycznego zaniku jest dość czasu na dokończenie aktualnego zapisu
    > do flasha.

    To idealny świat.

    > Struktura danych jest taka, że w przypadku resetu (przerwa w zasilaniu,
    > watchdog) stan wskaźników do flasha jest odtwarzany z jego zawartości a
    > stan innych rejestrów stanów aktualnych zasadniczo daje się odtworzyć z
    > danych z flasha i RTC.

    Więc to bardzo specyficzny problem. Nic wspólnego z moim nie ma.
    przypominam, że odpowiedziałem na marudzenie "Java jest wolna
    straszliwie", a nie na "jak pisać soft do respiratorów".

    > W najmniejszym stopniu nie krytykuję tego urządzenia. Opisuję tylko
    > dlaczego nam nie pasują tego typu rozwiązania

    Ale jak nikogo nie przekonuje do tych rozwiązań. Bo to nie są
    rozwiązania, tylko workaroundy. Powód dla którego pojawił się tutaj ten
    malutki system z Linuxem to postawienie się w opozycji do stwierdzeń
    "Java jest wolna". Java jest tak wolna, jak kiepscy są programiści. A
    java ma wyjątkowo kiepskich.