-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
om!transit3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 24 Feb 2014 21:00:58 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rozpoczyna si? rze
References: <4...@g...com>
<1...@p...pl.invalid>
<le723q$chf$3@node2.news.atman.pl> <le8cug$4lt$1@mx1.internetia.pl>
<le8l8l$ncm$2@node1.news.atman.pl> <le8pce$elp$1@mx1.internetia.pl>
<5308c712$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...net>
<53090337$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<o57kpcasj5d2$.1lcf2timsmp2x$.dlg@40tude.net>
<530a1472$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<530a18bf$0$2215$65785112@news.neostrada.pl>
<ledqei$ab5$3@node1.news.atman.pl>
<1sd6abyej2zlv$.19ptghm4f8yve.dlg@40tude.net>
<ledrs9$ab5$6@node1.news.atman.pl>
<530b14eb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
<lef543$mhd$1@node1.news.atman.pl>
<530b3640$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
<lefcut$mhd$2@node1.news.atman.pl>
<530b400c$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
<530b70c1$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
<530b8db0$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <530b8db0$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 46
Message-ID: <530ba54c$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1393272140 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2143 109.241.238.172:60391
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525359
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-24 19:21, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
(...)
>> Jak widzisz nie - nawet dla niezbyt zaawansowanych układów, które są
>> stosowane dość powszechnie.
>
> Ty mowisz 30, ja mowie 50 ppm. Po dobie 30 to 2.6s, a 50 to 4.3s,
> wiec jak widzisz tak, lub prawie tak.
Przed chwilą to wymyśliłeś sobie taki błąd na godzinę, a nie na dobę.
W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.
>>> Wiec owszem, mozna, ale trzeba wiedziec jaki kwarc zamowic, doczytac w
>>> jakich temperaturach dobrze dziala, termostat lub korekcje przewidziec,
>> Tego nikt nie zamawia w kawałkach, do tego są specjalizowane układy
>> RTC, z kwarcami, ze stabilizacją termiczną itd.
>
> No to rzuc z glowy jakims symbolem.
Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.
Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia. Przy
synchronizacji z GPS raz na dwa tygodnie daje błąd na odcinku 1.6km
rzędu 3,5% (jeżeli dobrze policzyłem, a chyba mi się nie chce za
dokładnie i do tego jestem zmęczony). Synchronizujmy z GPS (czy z DCF77,
a nawet z RDS) raz dziennie i mamy błąd pomiaru 0,2%. Synchronizować
możemy co godzinę równie dobrze.
Te wyliczenia oczywiście możesz sprawdzić, licząc samemu :)
>>> a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
>>> mierzy miedzy -20 a +40 :-)
>> No sobie poważnie porozmawialiśmy:>
>
> Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.
To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmów sam nie wypisuj.
> Producent deklaruje poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to
> programisci z ITD powinni uwzglednic ze sa niespelnione.
Urządzenie powinno zaprzestać dokonywania pomiarów (z automatu) ze
stosowną informacją i tyle.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.14 21:09 Artur Maśląg
- 24.02.14 21:26 Czesław Wiśniak
- 24.02.14 22:11 J.F.
- 24.02.14 22:11 k...@g...com
- 24.02.14 22:14 J.F.
- 24.02.14 23:44 RoMan Mandziejewicz
- 24.02.14 23:48 masti
- 24.02.14 23:33 Gotfryd Smolik news
- 25.02.14 08:00 Artur Maśląg
- 25.02.14 08:03 Artur Maśląg
- 25.02.14 10:05 AZ
- 25.02.14 15:06 J.F
- 25.02.14 15:11 RoMan Mandziejewicz
- 25.02.14 15:22 Artur Maśląg
- 25.02.14 15:23 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=