  • Data: 2014-02-24 22:11:11
    Temat: Re: Rozpoczyna si? rzeŸ
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 24 Feb 2014 21:00:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Przed chwilą to wymyśliłeś sobie taki błąd na godzinę, a nie na dobę.

    Hola, to byl tylko przyklad, ze o ile suszarce wystarczy 2%, to w
    takim odcinkowym 0.1% moze byc za malo.
    I sam pisalem ze kwarce sa dokladniejsze, ale to i tak sie rozjedzie
    bez synchronizacji.

    > W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
    > źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.

    Pod warunkiem ze dostatecznie czesto ta synchronizacja bedzie.
    Bo przy kiepskim kwarcu raz na dobe moze byc za rzadko.

    A co za tym idzie, wypadaloby w sofcie sprawdzac jak dawno
    synchronizacja byla, po dluzszej przerwie zaprzestac pracy, po
    krotszej sprawdzac o ile zegar sie pomylil, i jesli za duzo - wysylac
    uniewaznienia mandatow :-)

    > Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.

    Czyli nie wiesz, i trzeba sie doszukac, co powyzej napisalem.

    > Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
    > oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia.

    Tzn juz skalibrowany, czy wymaga kalibracji ?

    > To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmów sam nie wypisuj.

    > Urządzenie powinno zaprzestać dokonywania pomiarów (z automatu) ze
    > stosowną informacją i tyle.

    Dobrze mowisz, a wiec czekamy az minister zapisze to w odpowiednim
    rozporzadzeniu :-)

    J.