  • Data: 2014-02-24 21:00:58
    Temat: Re: Rozpoczyna si? rzeŸ
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-24 19:21, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Ty mowisz 30, ja mowie 50 ppm. Po dobie 30 to 2.6s, a 50 to 4.3s,
    > wiec jak widzisz tak, lub prawie tak.

    Przed chwilą to wymyśliłeś sobie taki błąd na godzinę, a nie na dobę.
    W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
    źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.

    > No to rzuc z glowy jakims symbolem.

    Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.
    Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
    oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia. Przy
    synchronizacji z GPS raz na dwa tygodnie daje błąd na odcinku 1.6km
    rzędu 3,5% (jeżeli dobrze policzyłem, a chyba mi się nie chce za
    dokładnie i do tego jestem zmęczony). Synchronizujmy z GPS (czy z DCF77,
    a nawet z RDS) raz dziennie i mamy błąd pomiaru 0,2%. Synchronizować
    możemy co godzinę równie dobrze.
    Te wyliczenia oczywiście możesz sprawdzić, licząc samemu :)

    > Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.

    To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmów sam nie wypisuj.

    > Producent deklaruje poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to
    > programisci z ITD powinni uwzglednic ze sa niespelnione.

    Urządzenie powinno zaprzestać dokonywania pomiarów (z automatu) ze
    stosowną informacją i tyle.