eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRoznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowychRe: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!z3g2000yqz.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Jarecki <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
    Date: Thu, 15 Apr 2010 01:32:27 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 28
    Message-ID: <1...@z...googlegroups.com>
    References: <b...@z...googlegroups.com>
    <e...@8...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 193.0.242.49
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1271320347 13526 127.0.0.1 (15 Apr 2010 08:32:27 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Apr 2010 08:32:27 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: z3g2000yqz.googlegroups.com; posting-host=193.0.242.49;
    posting-account=9-4K1woAAAA7kqSmXyOmnvLwYPaYPtS-
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-Via: 1.1 MS57B
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3)
    Gecko/20100401 Firefox/3.6.3,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272806
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15 Kwi, 09:50, amos <g...@g...com> wrote:
    > On 15 Kwi, 09:47, amos <g...@g...com> wrote:
    >
    > EKGHHHHHHHHHHHHHHHH
    > Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;]
    > Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie

    Pojemność i wytrzymałość. W motocyklach masz pojemności do 1200-1300
    (nie piszę tu o różnych tam cruiserach, chopperach - w nich też są
    obroty zbliżone do samochodowych) i by uzyskać z nich dużą moc, trzeba
    je kręcić do 15tys. rpm. Te wysokie obroty są jednocześnie przyczyną
    tego, że silniki szybciej ulegają zużyciu, częściej trzeba wymieniać
    olej (co 6tys. przeważnie), te wysilone z topowych modeli rzadko
    wytrzymują w dobrym stanie powyżej 100tys. km. Nie mają też zbyt
    wysokiego momentu obrotowego, a to przez to, że wysokoobrotowe silniki
    mają strasznie krótki skok tłoka (musiał bym popatrzeć, ale chyba
    nawet niektóre mają skok krótszy od średnicy, albo bardzo blisko
    tego). Nadrabiane to jest zaworami/przepustnicami w układzie
    wydechowym, zmienną długością kanału dolotowego, mapami zapłonu a i
    takl nie ma rewelacji - dla samochodu było by stanowczo za mało.

    Jarecki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.04.10 10:31 krz
  • 15.04.10 10:45 WS
  • 15.04.10 10:45 Agent
  • 15.04.10 10:50 amos
  • 15.04.10 10:55 amos
  • 15.04.10 10:56 DoQ
  • 15.04.10 11:11 WS
  • 15.04.10 11:32 amos
  • 15.04.10 12:33 DoQ
  • 15.04.10 12:50 J.F.
  • 15.04.10 12:50 kakmar
  • 15.04.10 13:06 amos
  • 15.04.10 13:35 WS
  • 15.04.10 13:42 Miecio
  • 15.04.10 14:27 amos

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: