  • Data: 2010-04-15 10:32:27
    Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
    Od: Jarecki <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Kwi, 09:50, amos <g...@g...com> wrote:
    > On 15 Kwi, 09:47, amos <g...@g...com> wrote:
    >
    > EKGHHHHHHHHHHHHHHHH
    > Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;]
    > Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie

    Pojemność i wytrzymałość. W motocyklach masz pojemności do 1200-1300
    (nie piszę tu o różnych tam cruiserach, chopperach - w nich też są
    obroty zbliżone do samochodowych) i by uzyskać z nich dużą moc, trzeba
    je kręcić do 15tys. rpm. Te wysokie obroty są jednocześnie przyczyną
    tego, że silniki szybciej ulegają zużyciu, częściej trzeba wymieniać
    olej (co 6tys. przeważnie), te wysilone z topowych modeli rzadko
    wytrzymują w dobrym stanie powyżej 100tys. km. Nie mają też zbyt
    wysokiego momentu obrotowego, a to przez to, że wysokoobrotowe silniki
    mają strasznie krótki skok tłoka (musiał bym popatrzeć, ale chyba
    nawet niektóre mają skok krótszy od średnicy, albo bardzo blisko
    tego). Nadrabiane to jest zaworami/przepustnicami w układzie
    wydechowym, zmienną długością kanału dolotowego, mapami zapłonu a i
    takl nie ma rewelacji - dla samochodu było by stanowczo za mało.

    Jarecki