eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRoznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych › Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
  • Data: 2010-04-15 12:50:00
    Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Uzytkownik "amos" <g...@g...com> napisal w
    >Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak,
    >ze
    > praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy
    > 6-7k
    > rpm a motocyklowych na 15k rpm?
    >
    > Czy to Waszym zdaniem kwestia:
    > - zywotnosci silnika
    > - kosztow produkcji
    > - inna...

    Zapewne zywotnosci, wielkosci i masy.
    Moze jeszcze halasu, czystosci spalin, sprawnosci.
    Tudziez ulozenia w pojezdzie, przekladni - motocykl preferuje
    silnik poprzeczny i waski.

    Inaczej motocykle jezdzilyby z silnikami samochodowymi, lub
    odwrotnie, czy tez byly silniki uniwersalne.

    Koszta mysle w mniejszym stopniu - tzn sa podobne.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: