eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRoznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowychRe: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
  • Data: 2010-04-15 12:50:16
    Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 15.04.2010 amos <g...@g...com> napisał/a:
    > Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
    > praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
    > rpm a motocyklowych na 15k rpm?
    >
    To tak tylko w sportach, gdzie za chodzi o jak najlepszy stosunek mocy
    do masy, i za to się płaci.

    Wiele "armatur" ma silniki z maks obrotami podobnymi do nowoczesnych
    diesli.

    > Czy to Waszym zdaniem kwestia:
    > - zywotnosci silnika
    > - kosztow produkcji

    Jedno i drugie, lżejsze materiały, droższe, gdzieś się ustawia
    proporcje między ceną, trwałością, mocą.

    > - inna...

    Podział nie jest na poziomie auto/motocykl tylko zastosowanie danego
    pojazdu:
    sport profesjonalny - silnik na 1 do kilku wyścigów.
    sport rozrywkowy - bardzo szerokie granice od niecałych 100 do ponad
    200 kkm, zależnie od traktowania.
    Dalej zastosowania codzienne, nieprofesjonalny transport, i
    ciężarówki ;-)

    A że akurat motocykle są postrzegane jako pojazdy rozrywkowe,
    to i często pakuje się do tych "zwykłych" ucywilizowane (potanione)
    silniki ze sportów. Są słabsze, niżej się "kręcą", mają większy
    moment, heh, oczywiście przy niższych obrotach. itd.

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: