  • 11. Data: 2009-02-20 22:35:30
    Temat: Re: Różnica w wielkości napięcia zasilania.
    Od: "JUra" <j...@p...onet.pl>

    > LiIon ma znamionowo 3.6V, tzn od 3 do 4.2V/ogniwo (6-8.4V - dwie cele)
    > NiMH ma zaś znamionowo 1.2V/ogniwo, przy czym mocno naładowane może
    > mieć nawet 1.3-1.35V, a całkiem wyładowane jest przy ok.1V.

    Po 12 godzinnym ładowaniu, ogniwo miało 1,42 V
    (zakładając, że 8 letni miernik miał na tyle wysoka rezystancję, że nie
    obciążał akumulatora)

    > Jak dasz 7 cel NiMH to przy świeżo naładowanych nieco przekroczysz max.
    > napięcie LiIONa, a z drugiej strony, jeśli aparat zakłada 6V jako
    > stan całkowitego rozładowania, to napięcie będzie końcowe będzie
    > na poziomie nieco zbyt niskim jak na NiMH bo tylko 0.85V/celę.

    O tym też myślałem.
    Stąd było pytanie (poziom wyżej) o wbudowany ogranicznik napięcia dla
    "Kowalskiego"
    Nie chciałbym aby fociak nie pracował na niższym napięciu niźli "lubi",
    dlatego chciałem dać o jedno ogniwo wiecej
    Skądinąd widać, że w oryginalnym "gripie" stosują ich 6 (lub 12)
    Pozwala to przypuszczac, że 6 ogniw sprawdza się dobrze.

    > Ja bym zastosował 6 ogniw NiMH, co daje takie samo średnie napięcie
    > jak średnio naładowany LiIon (7.2V), a dodatkowo końcowe napięcie
    > jest idealne(6V = 1V/celę), no i jest to ładna parzysta liczba
    > ogniw, łatwiejsza do naładowania.

    Dzięki. Nic dodać, nic ująć

    Jeśli się zbiorę, podjade do sklepu i zmontuje, to dam znać.

    --
    JUra

  • 12. Data: 2009-02-23 09:22:54
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    JUra pisze:

    > Btw. Ciekawe czy w układzie doprowadzenia napięcia przez gnizado
    > zasilacza wmontowano jakiś ogranicznik wysokości napięcia
    > (Aby Kowalski podłaczajac np. 12 V. bo taki akurat ma zasilacz w domu, a
    > końcówka pasuje- nie spalił go momentalnie)
    > Jakaś dioda Zenera (czy co to jest jej odpowiednikiem w dzisiejszych
    > czasach)

    Kożystniejsze jest dla producenta dopisanie do instrukcji uwagi:
    "Używanie innego zasilacza grozi uszkodzeniem i skutkuje utratą gwarancji"

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 13. Data: 2009-02-23 10:04:33
    Od: "JUra" <j...@p...onet.pl>

    > Kożystniejsze jest dla producenta dopisanie do instrukcji uwagi:
    > "Używanie innego zasilacza grozi uszkodzeniem i skutkuje utratą gwarancji"

    Może i korzystniejsze jest :), ale ciekawe jak przebiega proces
    udowadniania, że Kowalski podłączył inny zasilacz.

    btw. Dzis po pracy zajdę po części i postaram sie zmontowac pojemniczek.

    --
    JUra

  • 14. Data: 2009-02-23 15:46:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    JR pisze:

    > często zdarza się i 1.45V

    Pytanie jak szybko wyjmie się z ładowarki i zmierzy :)

  • 15. Data: 2009-02-23 16:50:46
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" :

    > Pytanie jak szybko wyjmie się z ładowarki i zmierzy :)

    ja nie mogę nawet wyjąć, bo mi właśnie to ładowarka pokazuje :))
    (BC-700 na podtrzymaniu/doładowywaniu)

    --
    pzdr.
    JR

  • 16. Data: 2009-02-24 11:06:36
    Od: "JUra" <j...@p...onet.pl>

    > ja nie mogę nawet wyjąć, bo mi właśnie to ładowarka pokazuje :))
    > (BC-700 na podtrzymaniu/doładowywaniu)

    Burżuje ;-).
    Lepiej by brzmiało "nie muszę nawet wyjmować" :->>

    --
    Jura