  • Data: 2013-11-23 20:46:22
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Nov 2013, sqlwiel wrote:

    > Zaciekawiła mnie nazwa. Bo na tymże rondzie jak wół stoi "Rondo im. Henryka
    > Sławka" (i na mapie i na StreetView, czyli "w naturze"), ale wklepanie w pole
    > tekstowe wyszukiwania w google maps "katowice, skwer piastów polskich"
    > wskazuje również to samo rondo.

    Prawdopodobnie nazwę "skwer" nosi to coś, co wg przepisów drogowych
    nosi nazwę "wyspy centralnej" :)
    Cóż, przepisy administracyjne nie pokrywają się w 100% z przepisami
    dotyczącymi ruchu drogowego, ulica nie zawsze jest tożsama z drogą
    itd.

    > Kolejny przykład niezdecydowanej fantazji urzędników. No - chyba, że skwer,
    > to nie to rondo, a kawałek trawnika między ul. Brodatego, a Chorzowską i ma
    > osobną nazwę :)

    :)

    > Nie wiem gdzie znaleźć oficjalne, ujednolicone wyniki tfurczości urzędników
    > w zakresie nadawania nazw "geograficznych".

    W uchwałach Rady Gminy lub Rady Miasta.
    Usiłowałem się przez coś podobnego przebić w zupełnie innej sprawie,
    porażka (brak odpowiednika tekstów ujednoliconych, które byłyby
    zebrane tematycznie, np. wszystkie regulacje dotyczące planu
    zagospodarowania przestrzennego dla konkretnej ulicy, w tym
    takie które są "szersze" i obejmują np. całą dzielnicę i "węższe",
    które obejmują np. jeden plac lub kwartał).

    > Czy możesz wskazać na jakiej podstawie uważasz, że C-12 określa jakieś
    > pierwszeństwo?
    > (Nie uważam się za i , dałem na PoRD: ^F "okręż" i nic nie znalazło

    W czym szukałeś, w PDFie?
    No to nie dziwota ;>
    Art.24.7.3 :)

    > wnioskuję, że określenie "ruch okrężny" w obecnym PoRD nie istnieje.)

    Samo użycie oznacza, że "dopuszcza" (istnienie takiego tworu), więc
    daje podstawę do zdefiniowania go przez ministra z mocy przepisów
    o znakach.
    Jest jeszcze druga podstawa prawna - w konwencji.
    Podobnie, "przez użycie".
    Tym samym stosuje się te same zasady interpretacyjne, które obejmują
    w przepisie skrzyżowanie (przypomnę: np. używanie kierunkowskazów
    NIE JEST związane ze skrzyżowaniem, zaś ustalenie pierwszeństwa
    "przed" JEST związane ze skrzyżowaniem).

    > Bo moim zdaniem C-12 jest znakiem zbędnym, redundancyjnym. Tożsamym z C-9.

    Nie jest, właśnie przez to że ustala pierwszeństwo na całym "skrzyżowaniu
    nadrzędnym", bez względu na to, czy ktoś wewnątrz tego skrzyżowania
    doszukuje się istnienia innych skrzyżowań czy nie.

    > BTW - czy widział ktoś-gdzieś C-10? (kierunek objeżdżana wysepki: z lewej
    > strony znaku)

    W kwestii formalnej - znak nie jest zawężony do wysepki.
    Może mieć sens postawienia go za poprzeczną jezdnią jednokierunkowej
    drogi (dwie jednokierunkowe złączone w "T", układ "pion do góry
    daszek w lewo").

    pzdr, Gotfryd