  • 1. Data: 2013-11-18 16:14:23
    Temat: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    Szef drogówki w Poznaniu radzi kierowcom ruszającym na zielonym świetle
    sugerować się tym czy z prawej strony auta już nie ruszyły..!
    Rzecz dotyczy poznańskiego ronda Śródka, zwanego przez poznaniaków
    "Rondo Stłuczka"

    http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/426596,jak-be
    zpiecznie-przejechac-rondo-srodka-infografika,id,t.h
    tml

    Najbardziej zastanawiające jest to jak oni, policjanci rozstrzygają o
    tym kto jest winny stłuczki/wypadku gdy obydwaj kierowcy są na zielonym
    świetle?

  • 2. Data: 2013-11-18 16:34:09
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Nov 2013 16:14:23 +0100, Trybun

    > zwanego przez poznaniaków
    > "Rondo Stłuczka"

    Czemu nazwali to "rondo stłuczka"? :P Zwykłe skrzyżowanie, ładnie
    rozplanowane, czytelne. Praktycznie identyczne jak Pl. Zawiszy w DC czy
    inne skrzyżowania w centrum DC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-11-18 17:13:12
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 16:34, Myjk pisze:
    > Mon, 18 Nov 2013 16:14:23 +0100, Trybun

    > Czemu nazwali to "rondo stłuczka"? :P Zwykłe skrzyżowanie, ładnie
    > rozplanowane, czytelne. Praktycznie identyczne jak Pl. Zawiszy w DC czy
    > inne skrzyżowania w centrum DC.

    Z powodu licznych wypadków. Z lotu ptaka to może i nieźle wygląda, ale
    dla kierowców to duże wyzwanie, mimo że jedziesz na zielonym to ktoś w
    Ciebie wjeżdża, bo i on ma zielone. Nie ma żadnego znaku zatrzymania dla
    tego który jest na rondzie i wjechał na nie na zielonym, a tu wjeżdża na
    rondo kierowca który także ma zielone.
    Żeby sytuację usprawnić trzeba by postawić wewnętrzną sygnalizację
    świetlną, ale na to podobno nie ma funduszów.

  • 4. Data: 2013-11-18 18:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    >
    > Najbardziej zastanawiające jest to jak oni, policjanci rozstrzygają o
    > tym kto jest winny stłuczki/wypadku gdy obydwaj kierowcy są na

    Ja nie wiem skąd się bierze taka wysoka wypadkowo na tym rondzie ale fakt
    jest taki, ze wypadki sie zdarzają. Sam widziałem 2, zawsze w tym samym
    miejscu (zjazd w strone ronda rataje).

    Niestety ludzie generalnie nie umieją wykorzystać potencjału rond.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 5. Data: 2013-11-18 19:12:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Nov 2013 17:13:12 +0100, Trybun

    > Żeby sytuację usprawnić trzeba by postawić wewnętrzną
    > sygnalizację świetlną, ale na to podobno nie ma funduszów.

    Rzeczywiście nie ma świateł "wewnętrznych" -- niezła skucha. Z drugiej
    strony niedawno na grupie piętnowane były światła wewnętrzne na rondzie
    (Dmowskiego/DC). Jak widać, tak źle i tak niedobrze. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-11-18 19:18:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    zpiecznie-przejecha

    Co znaczy obaj są na zielonym?
    Zielone światło jest na WJAZD na rondo, zjeżdżanie z niego np. 3 zjazdy
    dalej ma się nijak do zielonego światła przy wjeździe na którym się
    wjeżdżało.

    Jedyne rondo w Poznaniu na którym są światła na wjeździe i zjeździe to
    Starołęka - przy okazji jest to najgorsze rondo do jazdy.
    Nie wiem jak na Przybyszewskiego po remoncie.
    Przy nich Śródka jest prosta jak konstrukcja cepa.

    > Ja nie wiem skąd się bierze taka wysoka wypadkowo na tym rondzie ale fakt
    > jest taki, ze wypadki sie zdarzają. Sam widziałem 2, zawsze w tym samym
    > miejscu (zjazd w strone ronda rataje).

    Nie wiem co tam jest trudnego, ustępujesz wszystkim z prawej i jedziesz.
    Jak ktoś ma z tym kłopoty, to może nie powinien mieć prawka?

    > Niestety ludzie generalnie nie umieją wykorzystać potencjału rond.

    Ludzie po prostu nie mają zielonego pojęcia o przepisach, które obowiązują w
    tym przypadku.

  • 8. Data: 2013-11-18 20:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ludzie po prostu nie mają zielonego pojęcia o przepisach, które
    > obowiązują w tym przypadku.

    Przepisy to jedno.
    Zdrowy rozsadek to drugie.
    Ja uwielbiam te ronda, bo najczesciej wszystkie ciotki stoją na
    wewnetrznych pasach, objezdzam z zewnatrzi jestem pierwszy na zjezdzie, bo
    mało kto zjezdza na zewnetrzy pas przy zjezdzie (np. jadac Królowej Jadwigi
    i skrecając w strone ronda Sródka). :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 7. Data: 2013-11-18 20:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Rzeczywiście nie ma świateł "wewnętrznych" -- niezła skucha. Z drugiej
    > strony niedawno na grupie piętnowane były światła wewnętrzne na rondzie
    > (Dmowskiego/DC). Jak widać, tak źle i tak niedobrze. :P

    To ciotki beda stały i czekały na czerwonym przy zjeżdzie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 9. Data: 2013-11-18 20:12:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    Że co?
    Światła tamujące ruch NA RONDZIE to największy idiotyzm jaki ktokolwiek mógł
    wymyśleć, ktoś dla kogo ich brak jest skuchą sam sobie zresztą świadectwo
    wystawia....

    >Z drugiej
    >
    > To ciotki beda stały i czekały na czerwonym przy zjeżdzie...

    Na Śródce już tak było, ale trzeba było zdjąć, bo korkowały skrzyżowanie.

  • 10. Data: 2013-11-18 20:14:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Ja uwielbiam te ronda, bo najczesciej wszystkie ciotki stoją na
    > wewnetrznych pasach, objezdzam z zewnatrzi jestem pierwszy na zjezdzie, bo

    Dokładnie tak samo robię i nigdy nie miałem problemu w zjeżdżaniu z ronda
    Śródka.

    > mało kto zjezdza na zewnetrzy pas przy zjezdzie (np. jadac Królowej
    > Jadwigi
    > i skrecając w strone ronda Sródka). :)

    Znaczy na Ratajach?
    Tam wolno w lewo (w sensie dalej po rondzie) tylko z pasa wewnętrznego.
    Dwa zewnętrzne (mowa o tych już na rondzie) służą do jazdy prosto i do
    niczego więcej.