    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Date: Thu, 12 Sep 2019 17:34:42 +0200
    <5d6fe129$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qkp20r$sp$1@dont-email.me>
    <5d702024$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkp83b$3urmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d767d01$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d76afd2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net> <ql8q12$jao$1@dont-email.me>
    <9...@t...no1>
    <ql9vkp$6v4$1@dont-email.me> <6937153083$20190911100203@squadack.com>
    <qlb72i$64e$1@dont-email.me> <3649345426$20190911194522@squadack.com>
    <qlbch7$973$1@dont-email.me> <qlbg5t$e7e$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <qlbhnu$b3b$1@dont-email.me> <5d7955b7$0$3534$426a34cc@news.free.fr>
    <qlblai$to$1@dont-email.me> <5d7a0eb2$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldekg$m6b$1@dont-email.me> <9453953131$20190912151603@squadack.com>
    <qldjg8$i1i$1@dont-email.me> <5d7a5b06$0$520$65785112@news.neostrada.pl>

    On 12/09/2019 16:47, J.F. wrote:
    > Ale to chwalisz, czy ganisz ?

    Może inaczej. Jestem kiedyś na instytucie fizyki. Gadam z jednym
    fizykiem. Śjakieś tam elektrony liczyli. Że sprzęt warty grubą kasę i
    bardzo wiekowy. Drąże więc temat i okazuje się że trzeba liczyć impulsy
    w jednostce czasu. Po chwili biorę kalkulator bo o mało nie umarłem ze
    śmiechu. Jakieś może z tysiąc na sekundę to maksimum bo graniczone samym
    procesem. Czyli że wyrabia się nawet 8051. Nie byli zainteresowani
    zmianami. W końcu mogło by się okazać że gruba kasa wydawana na
    konserwację tego złomu była wydawana bezcelowo.

    Teraz wracając do pytania: XT kręcił silnikiem krokowym z zamocowanym
    kryształem do prześwietlania. XT z powodu wieku swojego w każej chwili
    popsuć się mógł. I wtedy dupa. Instytut staje. Czy ja wiem czy chwale.
    Tak tylko sobie myśle że jednak fakt że w roku X pojawiają się dyskietki
    3.5 cala nie oznacza że na całym świecie w roku X+1 nie ma już ani
    jednaj 5.25 jak chciałby Roman. Gdzieniegdzie przetrwały całkiem długo.
    Szczególnie w pokojach nastolatków których na zmianę nie było stać ale i
    na uczelniach gdzie nie było stać z powodów niefinansowych.

    > W powaznym instytucie byl np spektrofotometr, ktory ktos sprzegl z
    > komputerem.
    > Z XT jeszcze.

    I nie mam z tego powodu ani troche za złe komukolwiek. Może tylko
    złośliwie zapytam kierownika czy zdaje sobie sprawę co się stanie jak
    się popsuje.

    > No i potem byl dylemat - kupic nowy lepszy spektrofotometr, za grube
    > pieniadze,
    > dorobic intefejs do lepszego komputera, czy utrzymac XT przy zyciu ...

    Kręcenie silnikiem krokowym to nie jest rocket science. Problem był
    raczej o okolic że sprzęt za $2000 robi naukę a polutowana płytka z
    mikrokontrolerem która robi to samo to dziecinada. Na uczelni to
    powszechne podejście, szczególnei w naukach ścisłych ale nie związanych
    z elektroniką.

    > Takiego 15-latka, zainteresowanego grami.

    90% populacji nastolatków zainteresowanych komputerami w ogóle.

    > Bo np zabezpieczenia DVD zostalo zlamane przez 16-letniego Norwega,
    > ktory sobie zdeasseblowal playera ... takie mial zainteresowania :-)

    I takich ludzi było dużo. Tylko że jak się chłodno skalkukuje ile ich
    faktycznie było na tle całości to przestaje to być dużo.