  • Data: 2019-09-12 18:10:01
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/09/2019 17:29, J.F. wrote:
    > Ale tam to wlasnie atarynki.

    Teraz już wiesz dlaczego taka nagroda obciachowa nie była, nawet w 91.

    > Nie mowie nie, ale czasopisma co rusz dawaly jakis kurs programowania.
    > Tylko to specyficzne zajecie, nie kazdy sie nadaje.

    Bajtek wygenerował całe pokolenie programistów mających obecnie 40+. Ale
    wiecej wygenerował by dostęp masowy w latach 80 do ZX Spectrum. W sumie
    plan był (Elwro) tylko wyszło jak zwykle.

    > Na sile udowadniasz :-)
    > https://youtu.be/pzNbGa05dfg?t=973

    https://www.youtube.com/watch?v=QZnOd_f9YjQ

    To dokładnie to samo. Ba, nawet na atari to robili na jednym bicie tylko
    dlatego że można.

    > Z drugiego obiegu?

    Od wujka w RFN.

    > Bo oryginalnie to bylo bardzo drogie.
    > I zupelnie nie wiadomo po co do tej stacji Spectrum - tylko
    > przeszkadzalo :-)

    Zależy co się robiło. To i tak lepiej niż microdrive.

    > A NC miales ? To juz wygladalo inaczej, jesli mowa o latach 90-tych :-)

    Trudno NC nazwać systemem operacyjnym choć przyznaje że wielu tak uważało.

    NC jest nawet na Atari. Nie nazywa się NC. I nie było go wtedy, fakt.

    I aby była jasność: jeśli uczesniczyłeś na początku lat 90 w kursie
    komputerowym to uczyłeś się DOSa i czasem Win3.11. Nie NC bo to była
    zabawka niekanoniczna w/g coniektórych wyznawców. Kanoniczne było format
    c:/ i xcopy.

    > Troche watpie, bo tych programistow tez byl nagly wysyp.

    I styl gier zmienił się nagle. Przegapiłeś rewolucję.

    > Krajowi raczej nie mieli doswiadczenia z VCS.

    I pisali w sposób zupełnie inny niż gry z lat 80.

    > Albo nie bylo potrzeby - poszlo sie do znajomego z pudelkiem dyskietek :-)

    Amigowiec też a jednak chodził na giełdę. Odpowieź jest prosta. Jak już
    ukradłeś NC, Taga i te 4 gry to już nie było po co chodzić.

    > Ale chocby w linku powyzej masz sporo.

    Na giełdach w latach 90 nie było linków. Znowu nie jest istotne co mogło
    być tylko co było.

    > No, w RMF co dzien kilkadziesiat tysiecy, dzis chyba 250 ...

    To chyba jednak inna skala, znajdź jakiś dla zdolnej młodzieży. Ostatnio
    za "wybitne osiągnięcia" na skalę wojewódzką dawali gówniane pendrive
    8GB. Nie wiem czy w hurcie przekraczają 5zł.

    > XT w Polsce mialo 640

    Serio? Kasowałem głównie takie poniżej 512kB :D Może żyjemy w
    równoległych rzeczywistościach tylko moja bardziej gówniana.

    > Nie mowie nie, ale w 91 to juz 386 bylo dostepne ...

    To samo + popsuty tryb 32 bit :D

    > No wlasnie.
    > Na tym zachodzie tez zreszta niespecjalnie ...

    Bo ja wiem, jesli chodzi o C64 to w RFN znalezienie magnetofonu to była
    sztuka, w sklepach gry wyłacznie na dyskietkach.

    > TV ostroscia nie grzeszyly ...

    To był monitor. Unitra WZT, taki:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/stylowy-monitor-u
    nitra-wzt-twm-315-od-1-zl-i6694186682.html

    Na tej samej bazie był TV.

    Wystarczyło zjechac z jasnością do połowy i było widać każdy pixel, choć
    nakręciłem się dużo geometrią i szerokością plamki.

    > A jakiej wielkosci ?
    > Bo o duzy TV mono tez juz bylo trudno.

    To maleństwo rozmiaru Junosta. W wieku lat 20 ma się lepszy wzrok.

    > No dobra - ale w takim razie cos zarzucasz temu "telewizorowi" na
    > blaszaku w czasie wywiadu ?

    Że to był telewizor do oglądania meczy a nie telewizor przerobiony przez
    jakiegoś zdolnego inzyniera który przy okazji dogiął tez głowice w
    stacji aby czytała 3.5 cala.

    Potrzebne było +5 do charyzmy co załatwiał mudur czy garnitur i jeszcze
    +5 do inteligencji a suwak logarytmiczny już nie wystarczał, nadchodziła
    nowa era w zderzeniu z rzeczywistoscią. Rozsypane dyskietki wydawały się
    pewnie niegłupie.

    > Z zycia - windows dzialala, OrCAD dzialal ...

    TTak, t było krytyczne w życiu 5-10-15 latków.

    > No OK, ale po co kupowales 8-bit VGA ?

    Mało kogo było stać na 16 bit. Zaś pierwsze (S)VGA na PCI kosztowały
    taką kasę że czytając w Bajtku cenę na wszeli wypadek policzyłem zera bo
    cięzko było dać wiarę.

    > Pasjans, minesweeper :-)

    No właśnie.