  • Data: 2019-09-12 18:18:22
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 12/09/2019 16:33, J.F. wrote:

    >Praktycznie ich nie było. Były CGA głównie poupychane w 286 i VGA
    >poupychane w 386/486. Prawdę mówiąc miałem może do czynienia z jedną
    >EGA u kogoś w domu, poza tym to jakiś nieistniejący sprzęt po
    >pokojach nastolatków.

    Bo to jednak sporo drozej.
    Karta droga, monitor specjalny.

    Tylko ze znow - co to za nastolatkowie ?
    EGA byla dostepna gdzies pod koniec lat 80-tych, potem VGA byla
    jeszcze lepsza, a koszt podobny - tzn klony szybko spadly w cenie.
    Tak czy inaczej - nie byl to sprzet na kieszen nastolatka, a jak mu
    kupili rodzice - to juz dobierali caly zestaw.

    >Nie, chodzi o to że od momentu pojawienia się tandemu 386/VGA CPU
    >potrafiły już uzyskać podobną prędkosć "blitowania" jak Amiga. Co
    >dawało "arcade experience" i nareszcie mogli się przestać wstydzić.

    >ZX nie miał arcade experience.

    Nie bardzo wiem co nazywasz "arcade experience", te prawdziwe stare
    arcade na monety, to nierzadko mialy przeciez jeszcze wolniejsze
    rozwiazania.

    Amiga nie byla tu jakims standardem :-)

    >Były inne, inaczej ograniczone. Atari miało zupełnie inaczej
    >zorganizowane DMA niż C64, zupełnie inny machanizm wyświetlania.

    Owszem. I IMO - gorzej.

    Spectrum musial sobie radzic bez, a pecety ... tez sobie radzily bez,
    i IMO calkiem dobrze im szlo, nie tylko w 386.

    J.